Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. március 22. péntek
F1

Wolff: Lewis minden idők legjobbja lehet

Csapatfőnöke szerint az ötszörös világbajnok Lewis Hamilton minden idők egyik legjobb versenyzője lehet a Formula–1-ben, és ezzel maga a brit pilóta is tisztában van.

Lewis Hamilton 2018-ban generációja első ötszörös világbajnoka lett a Mercedes istállóval, így mindössze két címre került a Formula–1 eddigi legsikeresebb pilótájától, a hétszeres győztes Michael Schumachertől. A brit versenyző tavaly további két évvel hosszabbította meg szerződését a németekkel, így az sem lehetetlen számára, hogy valóban utolérje a német rekordert. Csapatfőnöke, Toto Wolff szerint ugyanis Hamiltonban megvan a potenciál, hogy minden idők legjobb F1-es versenyzője legyen.

„Vannak olyan sikeres sportolók, akiknek egy idő után, amikor már elég pénzre és hírnévre tettek szert, elfogy a motivációjuk. Lewis azonban nem ilyen. Ő képes arra, hogy újra és újra felfedezze önmagát, hogy megújuljon, és ezt lenyűgöző látni. Ő lehet minden idők legjobb versenyzője, és ezzel ő is tisztában van” – mondta az osztrák a Stuttgarter Nachrichten német lapnak adott nyilatkozatában.

A Mercedes és Hamilton legnagyobb kihívójának az elmúlt két évben a Ferrari és Sebastian Vettel számított. A 2019-es F1-es szezont megelőző barcelonai téli tesztek alapján viszont sokan azt a következtetést vonták le, idén a Ferrari az SF90 kódjelű versenygépével nem csak utolérte, hanem meg is előzte az Ezüst Nyilakat. Wolff szerint a számításaik alapján valóban ez a helyzet. „A tesztidőszak végére már jobban megértettük az autónkat, ezért próbáltuk összehasonlítani a teljesítményünket azzal, amit a Ferraritól láttunk, és habár nem tudjuk pontosan, mennyi üzemanyaggal futottak, a számításaink alapján viszont úgy gondoljuk, előttünk vannak.”

Wolff úgy véli, az olaszok előnye elsősorban abból fakadhat, hogy hozzuk képest más úton indultak el a 2019-es új aerodinamikai szabályok alapján kialakított első szárnnyal. „Szerintem ha bebizonyosodik, hogy ez a megoldás a jobb, akkor a szezon ötödik futamáig, a Spanyol Nagydíjig az is megtörténhet, hogy mindenki átáll arra az aerodinamikai koncepcióra.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?