Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. március 21. csütörtök
F1

Megoldotta a DRS-gondot a Renault

Az idei szezonra megváltozó hátsó szárny miatt történt Daniel Ricciardóval az, ami, az erőviszonyokról viszont még nem igazán szeretnének beszélni az F1-es csapatnál - igaz, természetesen egyelőre bizakodóak.

Nagy riadalmat okozott okozott a barcelonai teszthét második napján az, hogy Daniel Ricciardo Renault-jának hátsó szárnya a DRS használatától konkrétan darabokra szakadt - szerda délelőtt nem is használhatta az eszközt Nico Hülkenberg, délutánra viszont megoldották a problémát és Ricciardo már ismét nyitható hátsó szárnyat kapott.

drs

"A DRS mechanizmusával volt problémánk, de megértettük, hogy mi az, kijavítottuk és újra használni tudtuk. Szerda délután már minden gyors körnél működött" - idézi az Autosport Nick Chestert, a Renault technikai igazgatóját. A szakember arra is rávilágított, hogy az idei, nagyobb hátsó szárnyak miatt fordulhatott elő ez a gond.

"Nagyobb a szárny, nagyobb terhet jelent, amivel a DRS-nek meg kell birkóznia. A geometriája is megváltozott idénre, de most jól működik"- tette hozzá. Chester ezt leszámítva egyébként elégedett az idei autóval, bár a pontos tempót egyelőre meglehetősen nehéz a többiekhez viszonyítani.

"Elég pozitívak vagyunk, de nehéz megmondani az erőviszonyokat, mert eltérő üzemanyag-szinteket és motorprogramokat használnak a csapatok, plusz van, aki használja a DRS-t, van, aki nem. Egyelőre jónak érezzük a dolgot, de tisztább lesz a kép, ha több hosszú etapot és kvalifikációs szimulációt csinálunk. Szerintem sok autó nagyon közel van egymáshoz, de hogy pontosan mennyire, az csak a következő teszten fog kiderülni."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?