Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. március 21. csütörtök
F1

Alakulnak a 2021-es szabályok: Egységes váltó

Az FIA tendert írt ki az F1 sebességváltó-beszállítójának, elképzelhető, hogy valamelyik csapat gyártja mindenki másnak az alkatrészt. A szóban forgó szezontól az MGU-K is erősebb lesz.

Az Autosport lap szerint a tender a 2021-2024-es szezonokra vonatkozik, a leendő beszállítónak pedig a sebességváltó kazettáját kell biztosítania a Formula-1-es csapatok számára. A váltóházat az istállók továbbra is saját maguk építhetik, mivel ehhez az elemhez kapcsolódik a felfüggesztés.

A pályázók március 15-ig jelentkezhetnek, április második felében pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség ki is hirdeti a győztest. A paddockban terjedő szóbeszéd szerint a sebességváltókra specializálódott Xtrac vagy akár valamelyik F1-es csapat is befutó lehet – ebben az esetben valamennyi riválisát ő látná el. A terv szerint az egységes váltó nyolc helyett hétfokozatú lesz, teljesítménye pedig nem marad el a jelenlegitől. Az alkatrésznek 5000 kilométert kell kibírnia, a szezont négy egységnek kell teljesítenie.

Így működik egy F1-es sebességváltó

A tender célja a költségcsökkentés, az egységes váltót több szezonon keresztül is használni lehetne. Sebességváltót már most kevés középcsapat tervez magának: az Alfa Romeo és Haas a Ferrariét, a Toro Rosso a Red Bullét, a Racing Point pedig a Mercedesét vásárolja meg a motorral együtt.

Azon kívül, hogy 2021-ben 18 colos kerekek érkeznek, lényegében ez az első hír, amely a két év múlva bevezetendő szabálycsomagról ismert. A sebességváltó-beszállítói tender szövegéből azonban kiolvasható egy figyelemreméltó megjegyzés: ez a megnövekedett motorerőre figyelmeztet, amely részben onnan fakad, hogy a fékenergiát visszanyerő MGU-K kimeneti teljesítményét 30 kW-tal megnövelik.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?