DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Vettelnek nem szóltak, hogy lassabb lett az F1

Mintha nem is történtek volna komoly szabályváltozások, máris jelentősen gyorsabb tavaly ilyenkori önmagához képest a Formula-1. A 2019-es szezon első tesztnapján hat csapat máris túllépte a száz megtett kört.

Február 18-án eljött az F1-es szezonok talán legjobban várt pillanata: első alkalommal gördültek pályára az új modellek a kollektív teszten, így ha egyelőre nem is feltétlenül mérvadó módon, de a csapatok összemérhették egymással erejüket – a rajongók nagy örömére.

Egy fájó hiányzója azonban volt a barcelonai hétfőnek, a Williams ugyanis késésben van az autója üzembe helyezésével, és mint a csapat nap során kiadott közleményéből kiderült, még a keddet is egész biztosan kihagyják – aligha ilyen körülmények között vágyott visszatérésre Robert Kubica és debütálásra George Russell.

Reggel még ki-ki megtartotta a maga autóbemutatóját, festésleleplezését és fotózkodását a bokszutcában, 9 órakor azonban végre elkezdődött a munka, és egy-két óra elteltével már minden csapat javában benne volt a programjában. Egyeseknek ennyi idő sem kellett, hogy felpörögjenek körülöttük az események: Kimi Raikkönen öt perc alatt bemutatta a szezon első kicsúszását, előidézve 2019 első piros zászlóját, amikor az egyik kanyarban elvesztette uralmát az Alfa Romeo felett és a kavicságyban landolt. Az embert és a gépet viszont hamar visszajuttatták a bokszba, és minimális időveszteséggel folytathatták is a munkát az identitásváltáson átesett hinwiliek.

Sebastian Vettel pedig azonnal a lovak közé csapott: a kezdetektől fogva ő állt a tabella élén, és már a délelőtti órákban olyan etalonokat futott sorjában, amivel mások láthatólag nem is akarták tartani a lépést. A délutáni szakaszban már nem javított, de a Ferrari németje 1:18,161-es idővel zárt az élen, ami két másodperccel gyorsabb a tavalyi tesztidőszak első napjának legjobbjától, és több mint eggyel jobb a 2018-as első teszthét legjobbjától is. Ráadásul a Spanyol Nagydíj tavalyi időmérőjén megfutott pályacsúcstól is csak két másodperccel marad el, ami egy autó ilyen kiforratlan állapotában több, mint meggyőző, főleg annak fényében, hogy a becslések szerint az új aerodinamikai szabályok 1,5 másodpercet lassítottak a tempón.

A némethez a nap végén Carlos Sainz került a legközelebb a McLarennel – a spanyolhoz fűződött a nap második piros zászlója is, amikor a bokszutca kijáratánál fulladt le. Romain Grosjean hátránya már egy másodperc körüli volt, őt követte Verstappen és a legtöbb időt a második helyen töltő Raikkönen. A Racing Point számára nem indult jól a teszt, Sergio Perez csak 30 kört tett meg, azok többségét is délelőtt. A tabella alján a két Mercedes és a két Renault áll, ezek a csapatok ugyanis megosztották a napi munkát a pilótáik között. Hamiltonék és Ricciardóék is keményebb keverékkel futották legjobb körüket, mint a többiek, valószínűsíthetően az igazán gyors körökkel még nem kísérleteztek.

DztAg89WsAI2ytl



A körszámban is Vettel és a Ferrari zárt az élen egészen 169-ig jutva, ami egy első napon szintén megsüvegelendő. De a többség kifejezetten megbízható volt, a kilenc csapatból csak a Haas, a Racing Point és a Toro Rosso maradt száz megtett kör alatt.

A Pirelli mind az öt száraz pályás keverékét elhozta a tesztre, ám mivel idéntől a gumiknak csak háromféle megnevezésük van, így C1-től C5-ig nevezte el azokat a legkeményebbtől a leglágyabbig.

A teszt kedden folytatódik tovább, amely a felhozatalt illetően inkább a fiatalokról szól majd, először próbálhatja ki új autóját ugyanis Charles Leclerc, Pierre Gasly, Lando Norris, Lance Stroll, Alexander Albon és Antonio Giovinazzi is.

 

Az első nap végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő Kör
1 Sebastian Vettel Ferrari 1:18.161 169
2 Carlos Sainz McLaren 1:18.558 119
3 Romain Grosjean Haas 1:19.159 65
4 Max Verstappen Red Bull  1:19.426 128
5 Kimi Raikkönen Alfa Romeo 1:19.462 114
6 Danyiil Kvjat Toro Rosso 1:19.635 76
7 Sergio Perez Racing Point 1:19.944 30
8 Valtteri Bottas Mercedes 1:20.127 69
9 Lewis Hamilton Mercedes 1:20.135 81
10 Nico Hülkenberg Renault 1:20.980 65
11 Daniel Ricciardo Renault 1:20.983 44

 

A napról készült szöveges közvetítésünket itt nézhetitek vissza.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: