DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Dobogóra akar állni idén Stroll

A Racing Point kanadai pilótája már tudja, milyen érzés a pódiumon ünnepelni – ő a legfiatalabb újonc dobogós rekordere –, ezért célja az évre a rendszeres pontszerzés mellett a visszatérés a top 3-ba.

Lance Stroll két szezon után is talány a Formula-1-ben: a 20 éves versenyző első szezonjában, 2017-ben elért néhány kiváló eredményt a Williamsszel, köztük az azerbajdzsáni dobogós pozíciót, a szerencse azonban gyakran segítette, ezért csalóka képet mutat, ha azt nézzük, csaknem ugyanannyi pontot gyűjtött, mint csapattársa, Felipe Massa. 2018-ban viszont a grove-i csapat a sereghajtó szerepébe került: hiába fejlődött elmondása szerint versenyzőként, a gyenge autóval ezt nem tudta megmutatni.

2019-ben csapatot vált, és a saját apja, Lawrence Stroll érdekeltségébe tartozó Racing Pointhoz igazol. Az elmúlt években (Force Indiaként) a csapat a negyedik-hatodik erőt képviselte, és alkalmas volt az állandó pontszerzésre: a feltételek adottak, hogy a formáció idén is képes legyen ugyanerre, a csapattárs a középmezőny egyik bizonyított legjobbja, Sergio Perez lesz, ilyen körülmények között pedig meg kell mutatkoznia Stroll valós képességeinek.



„Mindig magas célokat fogalmazok meg, ezért azt várom, hogy versenyképesek legyünk az elejétől fogva. Túl korán van még, hogy tudjuk, hogyan állunk más csapatokhoz képest, de ma itt úgy hiszem, minden versenyen harcolnunk kell a pontokért” – idézi a planetf1.com Stroll szerdai csapatbemutatón tett nyilatkozatát. Az ifjú pilóta azonban nem akarja beérni csak pontokkal: „Az is célom, hogy 2019-ben újra a dobogóra álljak. Őszintén jó megérzéseim vannak, látom, mennyi a potenciál ebben a csapatban. A gyárban hihetetlen vibrálás érezhető, óriási a lelkesedés. Már most kényelemben érzem magam, mindenki nagyvonalúan üdvözölt.”

Jövő héten kezdődik a barcelonai tesztelés, az első valódi kapaszkodó a Racing Point számára azt illetően, hol lesz idén a helye: „A célkitűzésem az, hogy a tervezett kilométereket teljesítsem az új autóval. A tél folyamán maximalizáltuk a szimulátorban töltött időt, de semmi sem ér fel azzal, mikor először pályára visszük az autót. Ekkor kezdődik az igazi munka” – nyilatkozta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: