DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
F1

Ez lehet a Renault új szuperfegyvere

Mindent megtesz a francia gyártó, hogy évek óta meglevő, komoly hátrányát lefaragja az erőforrások tekintetében. Ennek érdekében teljesen új tesztpadot fejlesztettek, ami sokat segíthet a motor fejlődésében.

Viry-Chatillonban nagy dolgok vannak készülőben. A motorfejlesztési részleg hamarosan új tesztpaddal jelentkezik, aminek segítségével sokkal jobban szimulálhatják majd a versenykörülményeket. Ez óriási lökést jelenthet a megbízhatóság tekintetében, mert jóval kevésbé eltérő körülményekkel találkoznak majd a versenypályákon.

A franciák az elmúlt év során nagy bővülésen mentek keresztül és ez még most is tart. A Viryben található gyárkomplexum területét is megnövelték. Az elkövetkezendő hetekben egy teljesen új fejlesztésű tesztpadra is támaszkodhatnak. Ennek fő szerepe az lesz, hogy az esetleges megbízhatósági gondokat már azelőtt felfedezzék, hogy magát a versenyautót a pályán kipróbálták volna.

Szívó- és turbómotoros egységek tesztelésére is alkalmas lesz, az egyes komponenseket hosszasan tesztelhetik azelőtt, hogy élesben is bevetnék. „Jó eséllyel ennek segítségével nagy megerősítést adhatunk magunknak a lehető legtöbb komponens kapcsán már azelőtt, hogy maga az autó pályára kerülne” – nyilatkozta a tesztelési részleg vezetője, Laurent de Bailleul a Motorsport.com szakoldalnak.

Éppen az ilyen eseteket akarja elkerülni a Renault az új tesztpaddal


„Az ellenőrzés utolsó szakasza jobb felkészülést eredményezhet a téli tesztek megkezdése előtt. Sokkal megbízhatóbb visszajelzéseket kaphatunk, ez nagy lépést jelenthet, a gyárban megbizonyosodhatunk arról, hogy az autó elindul és képes lesz körözni a pályán.”

„Eddig ugyanis csak akkor jöttünk rá a motor és a karosszéria hibáira, amikor már a pályán volt a Renault. Most már hetekkel korábban, Viryben is láthatjuk, ha valamivel gond van, sokkal felkészültebbek leszünk az első tesztnapokra. Sokkal inkább törődhetünk azzal, hogy minél több kilométert pakoljunk az autóba, minthogy a problémákat vizsgálgassuk.”

„Az ilyen eszközök egy idő után elévülnek, egy tesztpad átlagos maximális életkora tíz évet tesz ki, a mostani már a végét járja, ezért fogtunk bele ebbe az új projektbe. Ez az új tesztpad erősebb lesz és összhangban van a 2021-ben várható új szabályokkal is” – tette hozzá de Bailleul.

Vajon ez tényleg nagy lökést adhat az eddig inkább szenvedő Renault-motorok számára egy komolyabb fejlődéshez? A teljesen áttervezett motorról mindenesetre eddig csak pozitívan nyilatkoztak a gyártónál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: