Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. január 18. péntek
F1

Steiner: A Haas nem másolta a Ferrarit

Az amerikai istálló csapatfőnöke örül, hogy gárdája ilyen jól megvetette lábát a Formula-1-ben és tudta, hogy nincs mitől félnie, amikor azzal vádolták, hogy a Ferrari előző évi autóját másolták le.

Valóban nehéz lenne tagadni, hogy a Scuderia 2017-es és a Haas-Ferrari 2018-as versenyautója felettébb hasonlítanak egymásra. A tavalyelőtt még meglehetősen szenvedő istálló ráadásul a téli szünet alatt látványosan megtáltosodott és gyakorlatilag negyedik erővé lépett elő. Csak a rengeteg elhullajtott (és kizárás miatt elveszített) pontnak köszönhették, hogy „mindössze” az ötödik helyen végeztek és nem a negyediken.

Günther Steiner szerint eddig sem volt és ezután sem lesz mitől félnie a Haasnak, amikor azzal vádolják, hogy a Ferrari előző évi autójának klónjával versenyeznek. Idén ráadásul új segítség is érkezett, egy energiaital-gyártó cég révén névadó szponzort szereztek, ám az eddigi alapvető stratégia, az olaszokkal történő szoros együttműködés nem változik.

Az előző évadban a riválisok többször is azért zúgolódtak, miszerint a Haas szabálytalan a Ferrari teljes lemásolása miatt. A csapatfőnök szerint ennek ellenkezőjét többször is bizonyították. „Bebizonyítottuk, hogy semmi szabályelleneset nem tettünk ebben az ügyben. Mondtuk ezeknek az embereknek, hogy nyugodtan jöjjenek csak be, ráadásul az FIA tesztjeinek mindegyikén megfeleltünk, ám ha bárkinek további meghallgatásra lenne szüksége, állunk elébe bármikor” – hárította el a vádakat Günther Steiner.

Vajon az idei Haas is hasonlítani fog a tavalyi Ferrarira?

„Soha nem történt ilyen, mert az ellenfelek csak meg akartak minket félemlíteni, de nem lehet olyanokat megrettenteni, akinek nincs mitől félnie. Ezért is mondtuk mindig, hogy jöjjenek és legyenek a vendégeink.” A csapatfőnök az eddigi legnagyobb üzletnek nevezte a Rich Energy vállalat szponzorként való megszerzését, ez azonban alapvetően nem változtatja meg az istálló működését.

„Három éve vagyunk a Formula-1-ben és ez idő alatt a Haas szépen gyökeret vert itt. Most már mindenki ismeri a Haast, megteremtettük működésünk alapjait. Ha jön egy új partner, amelyik eleget fizet és ezzel még jobb lehetőségek nyílnak meg, miért is ne? Segíteni fog a gárdának.”

„A Ferrarival nem változik semmi, kitűnő viszonyban vagyunk, sima az együttműködés, mert rögtön az elején lefektettük a szabályokat. Emiatt zökkenőmentesen dolgozunk együtt, nincs szükség arra, hogy ezen bármit is változtassunk” – tette hozzá Steiner.

Romain Grosjean az istálló megjelenése óta a gárda egyik pilótája, nemrég azt nyilatkozta, hogy szeretne akár futamot is nyerni a Haasszal. Azért ez meglehetősen ambiciózus célkitűzés, de a Formula-1-ben semmi sem lehetetlen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?