Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. március 22. péntek
F1

Ezért nem megy a McLarennek és a Williamsnek

Az F1 második és harmadik legrégebbi alakulata már több mint hat éve nem képviseltette magát a dobogó tetején - a wokingiaknál egy szezont töltő Martin Brundle elmondta a visszaesés okát.

A McLaren utoljára a 2012-es Brazil Nagydíjon locsolhatta győztesként a pezsgőt Jenson Button révén, 2013-tól azonban komoly visszaesés következett teljesítményükben. Két Mercedesszel, három Hondával és egy Renault-val töltött szezonjuk alatt egy-egy második és harmadik helyet sikerült bezsebelniük (mindkettőt a 2014-es szezonnyitón), az utóbbi négy szezonban pedig mindössze négy alkalommal sikerült elcsípniük futamon az ötödik pozíciót, legjobb eredményként.

A Williamsnek egy fokkal jobban ment azóta, bár a hullámvasúton sokkal nagyobb mélységeket és magasságokat jártak meg. Azok után, hogy Pastor Maldonado megnyerte a 2012-es Spanyol Nagydíjat, 2013-ban a mezőny végére csúsztak, hogy aztán 2014-ben és 2015-ben is harmadik erőként mutassák meg magukat. Ezt két ötödik pozíció követte, 2018-ban azonban történelmi mélypontra jutottak: utolsó helyen zárták a konstruktőri bajnokságot.

Az F1 történetének nem csak második és harmadik legrégebbi, de ugyanebben a tekintetben legsikeresebb csapatainak visszaeséséről Martin Brundle nyilatkozott az Autosport International Show-n: „Az a probléma a Williamsszel és a McLarennel, hogy kívül esnek azon a körön, ahol lenniük kellene manapság a Forma-1-ben. Vagy gyártónak, vagy Haas-, illetve Toro Rosso-típusú B-csapatnak kell lenned” – vélekedett az expilóta.

„Ez afféle hézagot képez, ahol a Williams és a McLaren jelenleg található: nem gyári alakulatok, és egyáltalán nem B-csapatok. Nehéz lehet számukra, hogy olyan gárdákkal harcolnak, mint a Haas, amely egészen más üzleti modellt követ, és nagyon sok elemet kapnak a Ferraritól és a Dallarától.”

„Nem szeretném egy Haas, vagy más, hasonló csapatok hátát nézni. Csak húsz autónk van a rajtrácson. Oda kell figyelni a szabadúszó milliárdosokra, akárcsak a gyártókra. Mindenki számára elfogadható megoldást kell találnunk” – tette hozzá.

Nemrég Ross Brawn, az F1 sportszakmai igazgatója méltatlankodott a McLaren és a Williams szenvedését látva, a wokingiak első embere pedig a B-csapatok felé ejtett meg kritikát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?