DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

A 2019-es szabályokban nincsenek kiskapuk?

A Williams technikai igazgatója, Paddy Lowe szerint a 2019-re megváltozó aerodinamikai szabályokból nem lehet semmi extrát kihozni. Jövőre nem fogunk látni bevállalós mérnöki megoldásokat.

A Liberty Media 2019-re véghezvitte hosszú távú tervének első lépését. Az amerikaiak ugyanis azt szeretnék, ha több előzést láthatnánk a futamok alatt, miközben az autók aerodinamikai érzékenysége is csökken, mikor szorosan követik egymást.

A korábbi jelentős szabályváltozások alkalmával többször is láthattunk olyat, hogy egy csapat a semmiből lépett elő, akár bajnokesélyesnek is, miután kiskapukat találtak a szabálykönyvben, így téve szert jelentős előnyre a többiekkel szemben. Elég csak a 2009-es befújt dupla diffúzorra gondolni, amivel újoncként tette zsebre a Formula-1-es szakmát a Brawn GP.

Ugyanakkor most, tíz év elteltével Paddy Lowe azt gondolja, hogy idén nem fogunk látni a Brawn GP-hez, vagy Red Bull-hoz hasonló felemelkedést, illetve mérnöki találékonyságot, hiszen a szabályalkotáskor az istállók nagyon odafigyeltek arra, hogy ezt az eshetőséget kiküszöböljék.

Idén letisztultabb első szárnyak jönnek


„A csapatok nagyon felkészültek és nyitottak voltak a megbeszélések során, legalábbis a legtöbbjük, mikor arra került a sor, hogy le kellett tenni az asztalra egy tervezetet. A szabályok eléggé egyértelműek és szigorúak. Legalábbis remélem, hogy mindenki számára ez a helyzet, mivel mi rengeteget küszködünk, hogy egy kis teljesítményt ki tudjunk sajtolni az új első szárnyakból” – idézi Lowe-t a Motorsport.com.

„Azt hiszem, hogy a legtöbb csapat egy véleményen van azzal kapcsolatosan, hogy tisztán akarnak játszani, és nem akarunk vitákat Ausztráliában abból, hogy ki miként értelmezte az új szabályokat. Ezzel a harci szellemmel mindenki elég lelkesnek bizonyult az idei regulák meghozásánál, a lehető legtöbb technikai részletet megbeszéltük, szóval mindenki tisztában van azzal, mivel kell dolgoznia.”

Azt már csak zárojelben tennénk hozzá, hogy mi azért kíváncsian várjuk, mindenki tartja-e majd magát a megbeszéltekhez, ezen kívül pedig miért ne lehetnének kiskapuk a szabálykönyvben, attól, hogy a Williams mérnökei eddig nem vették észre... Vagy ők is csak félrevezetnének mindenkit?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: