DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

A 2019-es F1-es szezon legnagyobb változásai

Mikor volt utoljára ilyen hosszú egy idény? Melyik pályán ünneplünk jubileumot? Hány csapatnál marad változatlan a felállás? 2019-be lépve készítettünk egy előretekintést a Formula-1 70. szezonjához.

Az 1950-es Brit Nagydíj idejében a többség talán még nem is gondolta volna, hogy ez a bizonyos Formula-1-nek nevezett őrület mekkora sikereket fog elérni. Szinte hihetetlen, de kora alapján a száguldó cirkusz egy sokat látott idős úr, aki idén fogja ünnepelni 70. születésnapját, ennek apropóján pedig nézzük meg, mik a legfontosabb változások a sorozat előtt álló szezonban.

 f1-grid-silverstone-2018



Az utóbbi évek legőrültebb átigazolási időszakának köszönhetően mindössze két csapat tartotta meg a teljes pilórapárosát: a Mercedes Lewis Hamiltonnal és Valtteri Bottasszal, a Haas pedig Kevin Magnussennel és Romain Grosjeannal folytatja, a többiek legalább egy helyen változtattak. Charles Leclerc egyetlen F1-es szezon után kerül a Ferrarihoz, ami a maranellóiaktól szokatlan hazárdírozásnak tűnhet, náluk legutóbb 28 éve vezetett ilyen kevés tapasztalattal rendelkező pilóta. Sokunk meglepetésére a korelnök Kimi Raikkönen ahhoz Sauberhez tér vissza, ahol 2001-ben debütált, a viccbajnok Daniel Ricciardo pedig a Red Bulltól pont az istálló nemeziséhez, a Renault-hoz pártolt.

Három újoncot és három visszatérőt is köszönthet a mezőny. Lando Norris (McLaren), George Russell (Williams) és Alexander Albon (Toro Rosso) is frissen csatlakozik az F1-hez, miközben Robert Kubica (Williams), Antonio Giovinazzi (Sauber) és Danyiil Kvjat (Toro Rosso) egy új esélyt kapva ülnek F1-es autóba.

f1-hun-start-2018

Motorgyártók terén is történt változás, ugyanis a Renault elveszített, míg a Honda szerzett egy partnert, miután a Red Bull 12 év után megvált eddigi beszállítójától. A 10 csapat közül egy esetben névváltásra várunk, az egykori Force India, most Racing Point néven futó alakulat még a szezonkezdet előtt identitásváltásra készül.

Szinte nincs olyan év, hogy a versenynaptár ne esne át kisebb-nagyobb módosításokon, ez idén sincs másképp. Bár a tavaly meglátogatott 21 helyszín idén is visszatér, a szezon összességében két héttel hosszabb lett, így 1963 óta most először fordul elő, hogy a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat decemberben rendezik. A Kínai Nagydíjra különösen nagy figyelem helyeződik majd, az lesz ugyanis a sorozat 1000. világbajnoki fordulója.

A Formula-1 70. szezonja március 17-én, 75 nap múlva rajtol Ausztráliában, ezt megelőzően a mezőny február 28-ától a szokásos téli tesztsorozatot teljesíti.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: