DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Kétmillióba kerültek a balesetek a Toro Rossónak

Bár egyértelműek voltak fénypontjai a „kisbikák” 2018-as idényének, Franz Tost csapatfőnök arra is rámutatott, hogy rendkívül sok balesetbe keveredtek idén a versenyzői.

Noha csupán a Williamst előzte meg a konstruktőri tabellán a Toro Rosso, így sem lehet egyértelműen kudarcnak nevezni a Hondával töltött első szezonjukat a Formula-1-ben. Pierre Gasly például már az évad második futamán, Bahreinben negyedik lett, és összességében is biztatóbbnak tűnt a japán motorgyártó teljesítménye az előző években mutatottnál – nem véletlen, hogy Franz Tost is az erőforrást emelte ki fő pozitívumként. Azt ugyanakkor a csapatvezető sem tagadta, hogy akadtak negatívumok is 2018-ban, méghozzá elsősorban balesetek terén, amelyek igencsak sokba is kerültek az alakulatnak:

gasly-crash-dppi-2018-1



„Voltak fénypontjai a szezonunknak, és volt néhány futamunk, amely nem igazán sikerült jól” – nyilatkozta Tost a Motorsport.com szakoldalnak. „A csúcspontok egyértelműek: amikor Gasly negyedik lett Bahreinben, de erős versenyt futott Monacóban és Budapesten is, ahol egyaránt hatodik lett. A spái is jó futam volt, hiszen nem számítottunk rá, hogy pontot szerezhetünk ott, mégis kilencedikek lettünk, vagy Mexikóban, ahol tizedikek.”

„Aztán viszont rengeteg balesetünk volt: idén 2,3 millió eurót költöttünk el csak azok miatt. Ott volt a hatalmas ütközés Gasly és Grosjean között Barcelonában, ahol Gasly semmit sem tehetett, vagy az Oconnal való koccanás Franciaországban. Aztán persze Stroll és Hartley nagyot ütközött Kanadában, Silverstone-ban pedig futóműhiba miatt balesetezett. Monzában pedig Stoffel Vandoorne és Marcus Ericsson is hozzáért Hartley-hoz még az első kanyar előtt, ez nagyon nem segített.”

Maga Gasly, aki jövőre már a Red Bullnál fog versenyezni, inkább a pozitívumokat emelte ki: „Esélytelenek voltunk, hogy a Renault-val harcoljunk, mindkét pilótájuk rengeteg pontot szerzett. A Force India is jobb volt, szóval szerintem nem vagyunk messze attól, ahol megérdemelnénk, hogy legyünk. Olyan szoros a középmezőny, hogy apróságokkal is sokat lehet nyerni. A mentalitás és a munka is rendben van. Azt se feledjük, hogy a Honda kemény három éven van túl, és idén több pontot szereztek velünk, mint tavaly a McLarennel. Ez azt jelenti, hogy javult a teljesítmény. Ezt kell néznünk, és így kell folytatni jövőre is.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: