DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Wolff a halo ellenzőjéből támogatóvá vált

A Mercedes csapatfőnöke egyike volt azoknak, akik az első pillanattól ellenezték a kötelező fejvédelem bevezetését, ám Charles Leclerc balesete megváltoztatta véleményét az eszközzel kapcsolatban.

Több olyan komoly baleset is történt idén a Formula-1-ben és a Formula-2-ben is, ahol az esztétikailag igen csúnya, ám adott esetben életmentő fejvédelmi eszköz bizonyítottan súlyos sérüléstől (szerencsétlen esetben akár haláltól is) mentette meg a pilótát. Tadasuke Makino az F2-ben, Charles Leclerc pedig az F1-es Belga Nagydíj rajtjánál köszönhetett nagyon sokat a halónak.

Az FIA tüzetesebb vizsgálatba kezdett a Spa-Francorchamps-ban történt karambol kapcsán és az analízis egyértelműen igazolta a gyanút, a fejvédelmi eszköz nélkül Fernando Alonso felrepülő McLarenje telibe találta volna a fiatal monacói fejét, ám a halo megmentette Leclerc-t az irányíthatatlan versenyautó kerekétől és szárnyától.

Nem is olyan nagyon régen, a Mercedes csapatfőnöke még úgy vélekedett a fejvédelmet szolgáló komponensről, hogy legszívesebben lefűrészelné azt az autóról, mivel elképesztő negatív befolyással van esztétikailag az autókra. Immáron ő is elismeri, hogy Belgium óta gyökeresen másképp látja a helyzetet, esztétika ide vagy oda, valóban szükséges a halo és fontos része az F1-nek.

A halo fontos szerepet töltött be a belgiumi rajtbalesetben


„Igen, megváltozott a véleményem. Továbbra sem kedvelem a kinézetét és remélem, találunk a jövőben valamilyen megoldást arra, hogy kicsit jobban nézzen ki. De nagyon szeretem Charles-t, fiatal, feltörekvő versenyző, aki megérdemli, hogy a Formula-1-ben lehet. Nem bocsátottam volna meg magamnak, ha a halo ellen szavaztunk volna és nem kerül bevezetésre, emiatt pedig súlyos, netán katasztrofális kimenetű balesetet szenvedett volna (Leclerc)” – ismerte el Toto Wolff.

„Úgyhogy bár esztétikailag egyáltalán nem kedvelem, valóban szuper kezdeményezés, amely bebizonyította mennyire kiváló. Boldog vagyok, hogy Jean Todt mindenáron keresztülvitte a tervet és nem adott a kezembe egy láncfürészt a szezon kezdetén. Meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt a kinézet és a biztonság között. Személy szerint egyébként szeretem a zárt pilótafülkéket, mint például a vadászgépeknél.”

„Az FIA és a csapatok között még aktívabb együttműködésre lesz szükség, hogy a lehető legjobb megoldást találjuk meg arra, ami jól is néz ki és életeket is ment” – tekintett előre Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: