DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Úgy fejezte be az évet a Honda, ahogy kezdte

Bár idén többször is remekül megvillant a Toro Rosso-Honda, az idényzáró ugyanúgy sült el, mint az idénynyitó, egy motorhiba és egy nullázás a mérleg, pedig Gasly akár két pontot is szerezhetett volna.

Abu Dhabiban a gyenge időmérőt követően a futamon már jóval erősebb teljesítményre volt képes a Red Bull fiókcsapata, különösen Pierre Gasly révén. A kieséseknek is köszönhetően egy pont már biztosan meglett volna és a francia harcba indult a második egységért is, közelített a kilencedik helyezett Romain Grosjeanra, ám az erőforrás egyszer csak elkezdett olajjal teli füstöt eregetni magából, így kénytelen volt félreállni.

„Nehéz hétvégén vagyunk túl mind az időmérő, mind a verseny tekintetében. Néhány körrel a leintés előtt problémánk akadt, emiatt pedig füstölni kezdett az autó. Nem tudom, mi történt pontosan, de addig a pontig nagyon élveztem a versenyt. Tizenhetedikként rajtoltam, sikerült feljönnöm néhány hellyel, egészen a tizedik pozícióig és már Romainnal harcoltam a kilencedikért” – elemezte a szezonzárót Pierre Gasly.

„Sajnos úgy fejeztük be a szezont, ahogy elkezdtük, egy kieséssel. Ettől függetlenül kiváló szezonom volt a Toro Rossóval, mindig emlékezni fogok az együtt töltött nagyszerű hétvégékre. Izgatott vagyok, jövőre egy új fejezet kezdődik a pályafutásomban a Red Bull-lal, de hiányozni fog a jelenlegi csapatom is, rengeteget kaptam tőlük, remek emberek, élvezet volt együtt dolgozni velük” – dicsérte gárdáját a távozó francia.

Gasly az első és az utolsó futamon is kiesett motorhibával, de az évad során a Honda végre valamit bizonyított


A Honda is nagyon csalódottan vette tudomásul, hogy a zárófutamon végül kicsúszott kezük közül a pontszerzés. „Nagyon csalódást keltő befejezése ez a szezonnak. Pierre már pontszerző helyen autózott, amikor ki kellett állnia egy olajszivárgás miatt, ennek okát azonban még vizsgáljuk” – magyarázta a Honda F1-es technikai igazgatója, Toyoharu Tanabe.

„Nehéz évadon vagyunk túl, de rengeteget tanultunk a Toro Rossóval töltött első közös évünkben. A szezon során egyértelműen nagyot léptünk előre mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság terén, bár természetesen még bőven van hova javulnunk, ha el akarjuk kapni az élen haladókat. Sokkal jobbak a 2019-es kilátásaink, már csak azért is, mert két csapattal dolgozhatunk együtt. A Honda és a Toro Rosso oldaláról is szeretném megköszönni mindenkinek a kőkemény munkát. Köszönet a rajongóknak is, reméljük, jövőre még sokkal több okot adtunk nekik az ünneplésre” – tekintett előre a japán szakember.

A motorerő már minimum egyenértékű volt az évad második felében a Renault-val, a motorhibák száma is drasztikusan lecsökkent tavalyhoz képest, de jövőre ismét újraosztják a lapokat, kiderül, valóban sikerül-e még inkább felzárkózni a Ferrari-Mercedes párosra és valóban közel kerül-e a gyártó a Red Bull segítségével a futamgyőzelemhez.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: