Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 19. szerda
F1

Ocon megtorpedózta Verstappent, Hamiltonnak ajándékozva a győzelmet

A már világbajnok Lewis Hamilton és elbukó üldözője, Sebastian Vettel is kisebb incidensek után készülhetett a Brazil Nagydíj futamára a rajtrács első két helyén. A futamon aztán csak Hamilton volt tényező, de a Red Bullokkal kellett küzdenie.

A Brazil Nagydíj első rajtsorába a papírformának megfelelően Lewis Hamilton és Sebastian Vettel kvalifikálta magát, viszont mindketten megúsztak meredek megmozdulásokat az időmérőn - Hamilton kis híján Szergej Szirotkinnal ütközött egy félreértés miatt, Vettel pedig egy kötelező autóellenőrzés során szerzett magának megrovást és pénzbüntetést.

Végül egyikőjüket sem büntették a pályán, így ők vághattak neki az első két helyről a versenynek, mögöttük, folytatva a sormintát, a két finnel, Bottasszal és Raikkönennel. Mögöttük szokás szerint a két Red Bull jöt, akik közül Daniel Ricciardót egy újabb büntetés miatt hátrasorolták. Az ausztrált sújtó újabb szankció miatt a két Sauber (nem feltétlenül a várt sorrendben, hanem Ericssonnal előrébb) így az előkelő hatodik és hetedik helyről várhatta a piros lámpák kialvását.

A rajttól a kiállásokig

A rajtnál a Mercedes kihasználta tapadási fölényét, Hamilton tökéletesen kapta el a rajtot és maradt az élen, Bottas pedig le tudta rajtolni a Ferrari második helyről induló németjét, Sebastian Vettelt. Egy ideig Max Verstappen is megtette ugyanezt a másik ferrarissal, Kimi Raikkönennel, a Jégember viszont nagyon agresszívan vissza tudta venni pozícióját. Az első körökben egyébként ők szolgáltatták az izgalmakat, oda-vissza előzgették egymást.

Amint Verstappen megelőzte Raikkönent, elment a másik ferraris, Vettel után is, a negyedik körre fordulva pedig még eggyel feljebb tudott zárkózni. Vettel ezt követően lelassult és elengedte a csapattársat is, az 5. körben Raikkönen volt már a negyedik. Egy körrel később a mezőny közepéről induló Daniel Ricciardo is mindenkin átrágta magát, aki nem a top 6 többi versenyzője, így az ausztrál nagyon hamar besorolt a hatodik helyre, a két Ferrari mögé.

brazilrajt

A rajt nagy vesztese egyébként Marcus Ericsson volt, az élete legjobb időmérős teljesítményét nyújtó svéd egy gyengébb rajt után visszaesett tizediknek pillanatok alatt. A második helyen Valtteri Bottas sokáig fel tudta tartani Max Verstappent, a 10. kör kezdetekor viszont ő is áldozatául esett a holland agresszív, de ezzel együtt sportszerű versenyzésének. Jó volt a Red Bull tempója, ugyanis jött Daniel Ricciardo is, viszont az imént emlegetett Bottas alatt elfogyott a gumi és rettenetesen szenvedett, hogy maga mögött tartsa honfitársát, Raikkönent.

A kezdeti csatározások során Marcus Ericsson autója megsérült, így a svéd az első kerékcserékhez közeledve már csak a tizennegyedik helyen haladt. Bottas eközben, bár egyre rosszabb állapotban voltak a gumijai, a harmadik helyet meg tudta tartani a ferrarisok és Daniel Ricciardo előtt.

ericsson1

Az első két fecske, aki kijött kereket cserélni, Szergej Szirotkin és Fernando Alonso voltak, a Ferrari viszont elsőre csak beijesztett, aztán gyorsan visszament minden szerelőjük a garázsba. A 19. körben aztán Valtteri Bottas közepes keverékű gumikért már tényleg kiállt, utána pedig a kilencedik helyre esett vissza. Egy körrel később Hamilton is követte a csapattársat a bokszba, nála a bal első volt rossz állapotban. Hamilton a hetedik helyen tudott visszatérni a versenybe. A 22. körben Marcus Ericsson is kijött a bokszba, de nem az ebben a szakaszban szokásos kerékcseréért, hanem mert sérült autójával megforgott, onnantól pedig a bokszig is alig jutott el - a svéd nem is tudta folytatni a versenyt. 

A verseny közepe

Az élmezőny két utolsó versenyzője, aki kiállt kerékcserére, nem meglepő módon a két Red Bull-pilóta volt, a verseny közepe felé haladva már a Ferrarik is voltak kint, Vettel például a kilencedik helyre jött vissza. A két McLaren a mezőny legvégén szórakoztatta magát, miközben féltávhoz érve a Red Bull már az első két helyen haladt versenyzőivel.

A verseny közepén úgy nézett ki, a Red Bull akár kettős győzelmet is arathat, de Verstappen tempója mindenképp biztatónak nézett ki. Max Verstappen gyakorlatilag tökéletesen elfelezte a maga versenyét és a 36. körben állt ki a cseréjére, ráadásul ekkor már lágy gumit tudtak neki adni, így közel tudott kerülni Lewis Hamiltonhoz. Verstappen a cseréje után pillanatok alatt utolérte Hamiltont, a 40. körben meg is előzte az ötszörös világbajnok angolt, miközben előttük a másik Red Bull, Ricciardo ezzel párhuzamosan kijött a bokszba.

verham

Hamilton még megpróbált visszatámadni azután, hogy Verstappen megelőzte, viszont nem járt sikerrel, így pedig besorolt a holland mögé, majd szép lassan elkezdett lemaradni is.

Ricciardo a hatodik helyre állt vissza, és a friss gumikkal több mint egy másodpercet adott az előtte haladó Vettelnek, miközben Raikkönen előttük Bottast támadta.

A 44. körben egy nagyon bizarr hibát láthattunk Esteban Ocontól, amikor ugyanis Verstappen megpróbálta őt lekörözni, a francia megpróbálta visszavenni a körét, viszont kiforgatta az élen haladó hollandot. Két körrel később Vettel meg kellett, hogy adja magát Ricciardónak, és bár megpróbált visszatámadni, az ausztrál meg tudta tartani a pozíciót és feljött ötödiknek.

A Verstappen-Ocon incidens:

ocover

A hajrá

Egy Red Bull visszaesett, Verstappen padlólemeze ráadásul látványosan meg is sérült, csapattársa, Ricciardo viszont Vettelt megelőzve az ötödik helyen kezdhette meg az utolsó öt kört. Ricciardo előtt ráadásul többen sem voltak messze, így pedig gyorsan utolérte a verseny végén ismét egyre inkább küszködő Bottast. Az utolsó 15 körre fordulva már egyre inkább panaszkodni kezdett mindkét Mercedes-versenyző, hogy hólyagosodnak a gumijaik, ezzel párhuzamosan Sebastian Vettel egy második kerékcserét is eszközölt.

14 körrel a vége előtt jött a hír, hogy Ocon 10 másodperces stop&go büntetést kapott, Sebastian Vettel pedig, bár nem állt jól, de szórta a leggyorsabb köröket.

A verseny vége Ricciardóról szólt, ugyanis az 59. körben megelőzte Bottast is, így feljött a negyedik helyre és elindult Raikkönen után.

Az utolsó körökben az első négy helyen Hamilton, Verstappen, Raikkönen és Ricciardo viszonylag szorosan, nagyságrendileg két másodperces távolságból követte egymást, így bár Verstappen autója nyilvánvalóan nem volt száz százalékos állapotban, Hamilton is alulkormányzottsággal küzdött a hólyagosodó gumi miatt.

A négyes az utolsó körökre kettészakadt, a Hamilton-Verstappen páros között másfél, Ricciardo és Raikkönen között pedig viszont mindössze fél másodperc volt a különbség három körrel a leintés előtt. Pozíciócsere végül egyik párosnál sem történt, Hamilton így nyerni tudott, mögé pedig Verstappen és Raikkönen állhatott fel a dobogóra. Bár Daniel Ricciardo szépen zárkozott az egész versenyen, a dobogóra nem fért fel, az ausztrál mögött Bottas ért célba az ötödik helyen, Sebastian Vettel mindössze hatodik lett. Pontot még Leclerc, Grosjean, Magnussen és Perez tudott szerezni.

A futam pontos végeredménye: hamarosan!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?