DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 19. kedd
F1

Vettel időmérős programmal az élen a száraz harmadik edzésen

A váratlanul a hétvége első száraz időszakát hozó harmadik szabadedzés az egykörös tempót gyakorló Ferrari kettős elsőségével zárult, riválisaik azonban változatosabb programot teljesítettek.

Noha egy nappal ezelőtt még szombatra is erős esőzést mutattak az előrejelzések, reggelre alaposan megváltozott az időkép Austin fölött, az eső frissen jósolt 10%-os valószínűsége pedig nem materializálódott, így a csapatok pozitív meglepetésére a hétvége során először száraz pályán körözhettek pilótáik – és jelenleg ez van kilátásban az időmérőre is.

vettel_1



Ahogy az ilyen esetekben lenni szokott, ebben a 60 percben mindenkinek nagyon sürgős tennivalója akadt a pályán, hiszen a pénteki munka elengedhetetlen részét is ebbe az egy órába kellett belesűríteni. Dolgukat pedig nehezítette a tiszta pálya miatti gyenge tapadás.

Első igazán erős köreik után a Ferrarik álltak az élre: eleinte Kimi Raikkönen vezetett, majd az edzés utolsó harmadának kezdetén Sebastian Vettel átugrotta őt. Az élcsapatok nem azonos programot teljesítettek: a Ferrarik kizárólag ultralágy gumikkal az egykörös tempót gyakorolták, a Mercedesek és a Red Bullok azonban hosszabb etappal kezdtek, tíznél is több kört beletéve első gumiszettjükbe.

A német végül az élen is zárta az edzést, amelyen bokszkiállás nélkül maximum öt kört töltött egyhuzamban a pályán, azaz egyértelműen az időmérőre készült – amely után három rajthelyes büntetéssel sújtják –, míg a hosszabb etapokról és a másik két slick keverékről nem gyűjtött adatokat a Ferrari a kvalifikáció kezdetéig. Rajtuk és a Williamseken kívül minden más pilóta kipróbálta az ultralágyak mellett a szuperlágy vagy a lágy gumikat is.

A végére még a Mercedesek és a Red Bullok is kihajtottak egy-egy rövid etapra, de közülük csak Lewis Hamilton tudott a Ferrarik közelébe kerülni, 73 ezredes hátránnyal a harmadik lett Vettel és Raikkönen mögött. A „nagy hatos” mögött ezúttal Charles Leclerc volt az üldözők legjobbja.

Egy furcsa incidenst is hozott az edzés: Brendon Hartley Toro Rossójáról a halóra szerelt egyik toldalékszárny leszakadt, és egyenesen Hartley sisakjának csapódott. Az új-zélandi pilóta jelezte is a rádión, hogy érezte valamilyen tárgynak az érintkezését, ami persze alacsony tömege és sebessége miatt semmilyen sérülést nem hagyott, így rendben folytathatta is tovább a körözést, hogy végül két ezredmásodperccel az utolsó helyen végző Fernando Alonso előtt zárjon.

 

A harmadik szabadedzés végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő Hátrány Kör
1 Sebastian Vettel Ferrari 1:33.797   20
2 Kimi Räikkönen Ferrari 1:33.843 0.046 21
3 Lewis Hamilton Mercedes 1:33.870 0.073 23
4 Valtteri Bottas Mercedes 1:34.556 0.759 21
5 Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:34.703 0.906 21
6 Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:34.910 1.113 20
7 Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:35.365 1.568 21
8 Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:35.411 1.614 21
9 Carlos Sainz Renault 1:35.450 1.653 21
10 Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:35.468 1.671 19
11 Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:35.562 1.765 22
12 Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:35.713 1.916 27
13 Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:35.770 1.973 19
14 Nico Hülkenberg Renault 1:35.882 2.085 19
15 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:36.000 2.203 21
16 Lance Stroll Williams-Mercedes 1:36.188 2.391 21
17 Sergey Sirotkin Williams-Mercedes 1:36.193 2.396 20
18 S.Vandoorne McLaren-Renault 1:36.302 2.505 23
19 Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:36.330 2.533 26
20 Fernando Alonso McLaren-Renault 1:36.332 2.535 20
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: