DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Nagy szükség lenne a kerék a kerék elleni csatákra

Jolyon Palmer szerint az utóbbi években a Formula-1 hátrányára változott meg a szoros harcok megítélése. Túl sok a büntetés, így senki nem meri feszegetni a határokat. Tíz éve még más volt.

Tavaly és két éve a mezőny tagja volt még Jolyon Palmer, ám tavaly, éppen a Japán Nagydíj után végleg elváltak útjaik a Renault-val és egyelőre nem is tűnik úgy, hogy az alulteljesítő britnek lesz második lehetősége a száguldó cirkuszban. Azonban jelen van a paddockban és televíziós szakértőként gyakran véleményt is formál.

Úgy gondolja, teljesen megváltozott a hozzáállás a Formula-1-en belül, ami a kerék a kerék elleni csatákat illeti. Pedig nagy szükség lenne rá. Bő tíz évvel ezelőtt olyan elhíresült harcokat vívtak egymással a pilóták, amiért ma már többszörösen büntetéseket osztogatnának a versenybírók.

„Az egyik legjobb, ilyen típusú csatározás 2007-ben történt, Fujiban Felipe Massa és Robert Kubica között az utolsó körben. Fél körön keresztül centiméterekre voltak egymás kerekeitől, a létező legjobban a határon autóztak, folyamatosan átlépték a pálya határait és veszélyesen tértek vissza a pályára” – magyarázta Jolyon Palmer a BBC weboldalán.

Palmer szerint egészen máshogy ítélik meg a szoros csatákat, mint például 2007-ben


„Mostanában túl gyakran és sokszor feleslegesen osztogatnak büntetést a versenybírók. A Verstappen-Vettel ütközésnél viszont kicsit több türelem kellett volna a négyszeres világbajnoktól. Ha a Spoont még kivárta volna és a kör végén a sikánnál próbált volna előzni, nagy valószínűséggel sokkal jobb esélye lett volna.”

Az ütközés viszont megtörtént a Spoonban, amiből Vettel jött ki rosszabbul. „A másodperc tört része alatt döntött és a versenyének gyakorlatilag ott vége is lett. Ebben az évben ez többször is megtörtént már vele, sokba kerültek a rosszul meghozott döntései.”

„A kerék a kerék elleni csatáknak sokkal nagyobb teret kellene hagyni. Nézzük meg, hogy 2018-ban alig látunk a pályán előzéseket, mivel tartanak a pilóták attól, hogy büntetni fogják őket. Ugyanakkor pedig Magnussen irányt válthatott az utolsó pillanatban 250 feletti tempónál, ütközést is okozva ezzel és mégsem történt retorzió, ez elég furcsa” – tette hozzá Palmer.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: