DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Kiváló időmérő a Toro Rosso-Hondától

A japán gyártó fogadkozott, hogy Suzukában megmutatják erejüket és eddig valóban így is történik. Idei legjobb páros eredményét szállította a csapat, Brendon Hartley különösen remekelt.

Már a pénteki napon kijelentette a faenzaiak csapatfőnöke, Franz Tost, hogy a Q3-ba várja csapatát szombaton, leginkább a Honda kiváló fejlesztéseinek köszönhetően. Az erőforrás rengeteg lóerőt nyert, ezt pedig azzal hálálta meg a két pilóta, hogy mindketten bejutottak az időmérő harmadik szakaszába, sőt, a hatodik és hetedik rajtkockát csípték meg.

Igaz, az időjárás is némileg a bikák fiókcsapatának segítségére sietett, ám a második szakaszból való továbbjutás, valamint a hatodik-hetedik rajtkocka megszerzése közel sem kizárólag a vakszerencsének köszönhető. A Honda hazai közönsége előtt szerezte meg Brendon Hartley pályafutása eddigi legjobb rajthelyét, a szokásoktól eltérően ugyanis ezúttal gyorsabbnak bizonyult csapattársánál is.

A Kanadai Nagydíj óta először fordult elő, hogy az új-zélandi jobb helyre kvalifikálta magát, mint a jövőre a Red Bullhoz távozó csapattársa, ezzel talán maradt egy halvány reménye, hogy 2019-ben is maradhat az istállónál. Nem is rejtette véka alá, hogy nagyon örül a szombati eredménynek.

„Őszinte leszek, csodálatos érzés. Már akkor tele voltam érzelmekkel, amikor a gyorskör végén befelé tartottam a bokszba. Ez nem éppen gyakran történik velem. De az elmúlt hat hónapban kevés sikerben volt részem, annál több hülyeségben. Közben tudtam, hogy egyre jobbá és jobbá válok, de nem volt igazán lehetőségem ezt megmutatni” – idézi Brendon Hartley-t a Crash.net szakportál.

„Sokszor nem játszottak a kezemre a dolgok, nem volt megfelelő a stratégiám, ellenem dolgozott, ha utolértem egy autót, vagy csak simán kikaptam Pierre-től. Most viszont minden remekül összeállt. Természetesen, ez még csak a munka egyik fele volt, de néhány apró pillanatra azért igyekszem kiélvezni a részsikert. A színfalak mögött sok minden történt, ma végre erről bizonyságot is adhattam, nagyon boldog vagyok.”

A Honda fejlesztett motorjával idei legjobb időmérős (páros) eredményét érte el a Toro Rosso


„Holnap is jól kell teljesítenem és pontokat szereznem. Úgy érzem, egyre erősebb vagyok, az elmúlt hónapok frusztrációja részben megérdemelt volt, de ma végre sikerült. Ha kérdeznék, egyelőre nem gondolok a jövő évre, a jelenlegi feladataimra összpontosítok. A következő, ami a fejemben van, hogy holnap remekül rajtoljak.”

A Honda harmadik specifikációjú erőforrása segített a mai eredményben? „Egyértelmű, hogy hatalmas köszönettel tartozunk a Hondának. Semmi kétség, hogy kitűnő teljesítménnyel rukkolt elő ma az új motor, holnap pedig hasonlóan jól szerepelhet a versenyen is. A pontos számokban nem vagyok képben, a média azt közölte, hogy fél másodperc javulást jelent az új egység. Nem tudom, hogy mennyi igaz ebből, de az egészen biztos, hogy a fejlesztés nélkül nem kerülhettünk volna a Q3-ba.”

„A Honda hazai pályáján a japán rajongók előtt különösen jó érzés volt kiemelkedően szerepelni. Rengeteg embert boldoggá tettünk ma ezzel a teljesítménnyel, holnap pedig új feladat vár ránk, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el a versenyen is” – tekintett előre Hartley.

Úgy tűnik, nem csak egy mendemonda volt a Honda nagy ugrása, hanem valóban beletalált a japán gyártó. Ennek pedig a Toro Rossón és a gyártón kívül a Red Bull is felhőtlenül örülhet, lehet, hogy már jövőre közelebb kerülhetnek a Mercedes-Ferrari pároshoz. De a hosszabb távú megbízhatóságról még nehéz bármit is mondani, a pontokat pedig vasárnap osztják.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: