DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Szirotkin: Ezt az autót vezetni harc a túlélésért

Fennállása legpocsékabb időmérő edzésén van túl a Williams istálló, pilótáik hatalmas hátránnyal teljesen utolsóként végeztek. Ha hátrányukat lefelezik, akkor is kiestek volna a Q1-ben.

Sosem látott mélységeket kénytelen megélni a szebb napokat látott grove-i gárda. Egész évadban csapnivalóan teljesít az autó, igaz, a pilótapáros is az istálló történetének legtapasztalatlanabb duója, Szergej Szirotkin és Lance Stroll. Bár az utóbbi hetekben voltak felvillanások, például Monzában, ellenben Szingapúr tökéletesen kidomborította az FW41 aerodinamikai gyengeségét.

Semmi esélyük nem volt elkerülni az utolsó két pozíciót az időmérőn, 1,4 másodperccel voltak lassabbak, mint a 18. helyezett Stoffel Vandoorne. Az egész idény legnagyobb hátrányát szedték össze az első helyezettekhez képest, 3,1 másodpercet. Egyik pilóta sem volt elégedett az autó viselkedésével, Szergej Szirotkin szerint valahogy meg kellett úszniuk, hogy a falnak csapják.

Szirotkin kétszer is úgy érezte, nekivágódik a falnak


„A legjobb szó, amivel jellemezni tudom a szombati időmérő edzést, az a túlélés. A kvalifikáció első körében még van némi reménye az embernek, hogy oké, rengeteget dolgoztunk, ennek működnie kell. Amikor azonban elkezdenénk nyomni neki, akkor jön szembe a valóság” – nyilatkozta Szergej Szirotkin a Motorsport.com szakoldalon.

„Az autó határait feszegettem, két olyan pillanatom is volt, amikor 99%-ban biztos voltam abban, hogy vége és felkészültem a csattanásra. Az első menetemnél minden másodpercben a határon autóztam, a másodiknál már változtattam a mentalitásomon. De senki nem így szeretne nekimenni egy időmérő edzésnek, ezt versenyzőként nem lehet élvezni. Úgyhogy a ’túlélés’ a legjobb és legrövidebb kifejezés, amivel jellemezni tudom a kvalifikációt” – tette hozzá az orosz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: