Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 16. péntek
F1

Újra Lamborghini az F1-ben? Talán egyszer...

Az olasz márka esetleges F1-be való csatlakozásáról beszélt vezérigazgatójuk, Stefano Domenicali. A márka a közeljövőben még nem, később azonban lehet, hogy visszatér a sorozatba.

Bár korábban többször írtunk róla, hogy az F1 2021-re tervezett motorszabályai miatt több autómárka is érdeklődését fejezte ki a sorozat iránt, az utóbbi időszakra ezek a hangok jelentősen elhalkultak. Két hete Monzában az FIA elnöke, Jean Todt elhintette, egy olyan márkáról van most szó, amely 2021 után érkezne a száguldó cirkuszba.

„Volt egy fél, aki úgy fogalmazott, hogy 2021-re nem tudják elkötelezni magukat, ám nagyon fontos számukra az új motorszabályok részletes ismerete, ugyanis a jövőben komolyan érdeklődnének” – fogalmazott Todt. Ezt a kijelentést az olasz márka vezérigazgatója, a Ferrari egykori csapatvezetője is alátámasztotta.

lambo-1989_1

Lamborghini-motorral szerelt Lola LC89 1989-ből

„Az F1-ben nemcsak az élmezőnybeli szinthez, hanem már magához az elinduláshoz is jelentős befektetésre van szükség, ami jelen pillanatban nehézség számunkra. Ma a Lamborghininek más prioritásai vannak: új termékekbe, a hálózatba, a kereskedőkbe akarunk befektetni. Egy nagy csoportot erősítünk, így rövidtávon nem látok erre lehetőséget. De soha ne mondd, hogy soha” – vázolta a márka jelenlegi álláspontját Domenicali. Egyértelműen tehát, hogy a pénzügyek alkotják az akadályt, aminek áthidalására mindkét félnek, az F1-nek és a Lamborghininek is módjában áll változtatni: a gyártó a terjeszkedéssel javíthatja bevételeit, az F1 pedig új motorszabályokkal korlátozhatná a költségeket.

A Lamborghini számára nem lenne idegen egy F1-es kaland, ugyanis 1989 és 1993 között motorszállítóként már tevékenykedtek a sorozatban, olyan istállókkal együttműködve, mint a Lola, a Minardi és a Lotus. Legnagyobb dobásukra 1993 került volna sor, amikor a legendás McLaren Honda-szövetség felbomlott, így a wokingiak beszállító nélkül maradtak. A Lamborghini épített számukra egy bitang V12-es erőforrást, amit a csapat az MP4/8-as típusban ki is próbált, ám végül zátonyra futott az egyezség. „1993-ban nem volt elég pénz a kereskedelmi ügyekre” – fűzte hozzá Domenicali.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?