DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Három tiltással azonnal jobb lenne az F1

Nem újabb és újabb aerodinamikai szabályváltozásokra lenne szüksége a Formula-1-nek, érvel a szakértő: egyszerűen három mesterséges jelenséget kellene betiltani, és rögtön izgalmas futamokat kapnánk.

2019-ben megváltoztatják a Formula-1-es autók első és hátsó szárnyait, hogy helyrehozzák a 2017-es szabálycsomag hiányosságait, az előzések megnehezítését. Két évre rá pedig újabb átfogó szabályváltozás érkezik: de ki tudja megmondani, valóban izgalmasabbá teszik-e az F1-et. Az Autosport veterán szakírója, Peter Windsor szerint elegendő lenne három, nem autókhoz kötődő dolgon változtatni, és máris jobb versenyeket látnánk.

1.  A VSC tiltása

A virtuális safety cart Jules Bianchi sárga zászlók hatálya alatt bekövetkezett tragikus kimenetelű balesete miatt vezették be: átmenetet képez a sárga zászló és a biztonsági autó között, ráadásul sokkal kevésbé macerás alkalmazni, mint utóbbit. Windsor azonban nem nagy híve a VSC-nek: érvelése szerint éppen a safety car egyik előnye tűnik el vele, hogy összerázza a mezőnyt.



2. A kék zászló tiltása

Előzze meg erőből a leköröző versenyző a lassabb autókat, ne a lekörözöttek veszítsenek számos másodpercet minden alkalommal, ha valaki utoléri őket. A szakíró olyan klasszikus versenyeket említ, mint az 1976-os Kanadai vagy 1978-as Brit Nagydíj, amikor James Hunt és Carlos Reutemann a lekörözés-előzéseket is felhasználta a győzelem megszerzésére.

3. A DRS tiltása

Talán a legkevesebb magyarázatra szorul, milyen előnyökkel járna, ha a versenyzők rákényszerülnének, hogy előzési helyzetet alakítsanak ki, ahelyett, hogy megvárnák a következő DRS-zónát – amelyből számos pályán idén már hármat jelöltek ki. A nagy sebességkülönbség ráadásul olyan veszélyeket is rejt, amelyeket Ricciardo és Verstappen bakui ütközése példázott. Windsor szerint a DRS „nem áll rokonságban a valódi versenyzéssel.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: