DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Ferrari B: Ő lehet Raikkönen csapattársa

A Ferrari a német sajtó szerint meggyőzte az Alfa Romeo Saubert, hogy mindkét ülésbe hozzájuk kötődő versenyzőt ültessen. Ericssonnak így a tulajdonosokhoz fűződő kapcsolata ellenére is mennie kell.

Kimi Raikkönen két évre szóló leszerződése az Alfa Romeo Sauber istállóhoz újra bebizonyította, hogy a Formula-1-es pletykáknak sosem érdemes hinni. A finn sajtóban csak egy nappal a bejelentés előtt merült fel a lehetőség, hogy Raikkönen visszatér az istállóhoz, amellyel 2001-ben debütált, egészen addig az F1-es média azt feltételezte, hogy ha a veterán elhagyja a Ferrarit, visszavonul. A Sauber 2019-es üléseiben Marcus Ericssont és Antonio Giovinazzit vizionálták – utóbbi a főszponzor Alfa Romeóval való megállapodás értelmében, amely alapján az egyik versenyzőnek Ferrari-növendéknek kell lennie.

A két versenyzőre azonban a csavar után csupán egy hely maradt, a kérdés így a következő: Ericsson vagy Giovinazzi lesz Raikkönen csapattársa? Okkal feltételezhető, hogy Raikkönen átigazolásában a partnercsapathoz nagy szerepe volt a Ferrarinak, ez alapján pedig az Alfa Romeo feltételét teljesítettnek vehetjük: egy Ferrari-kötődésű pilóta, ha nem is junior, szerepel a csapatban.

 



A német Speedweek rámutat Marcus Ericsson helyzetére a Hinwilben: a svéd pozíciója évek óta biztos a Saubernél, az istálló svájci tulajdonosa, a Longbow Finance mögött ugyanis svéd befektetők állnak, akik közül sokan megegyeznek Ericsson személyes szponzoraival. A Formula.hu informátorai szerint a pilóta még az istálló igazgatótanácsának is tagja. A Speedweek azonban rámutat, hogy a szoros kapcsolat nem jelenti azt, hogy Ericssonnak bérelt helye van a Formula-1-ben. A svéd befektetők hosszú távú üzletként tekintenek a Sauberre, nem az az elsődleges céljuk a csapattal, hogy Ericssont az F1-ben tartsák.

A másik oldalról a német lap és az olasz motorsport.com állítása szerint a júliusban elhunyt Sergio Marchionne elnök, aki már hónapokkal ezelőtt megegyezett Leclerc-rel a Ferrari-ülésről, lépéseket tett abba az irányba is, hogy a jelenlegi tartalékpilóta, Giovinazzi kapja a 2019-es Sauber-ülést.

Az utolsó szót Frederic Vasseur, az Alfa Romeo Sauber csapatfőnöke mondja ki, akire azonban két oldalról hatnak: egyrészt a tulajdonos Longbow, másrészt a hatalmas szövetséges, a Ferrari. A Speedweek megmagyarázza azt az ellentmondást is, hogy Raikkönennel az Olasz Nagydíjon közölték, nem marad jövőre a Scuderiánál, a bejelentés mégis csak egy héttel később történt meg. Állítólag a köztes időszakban győzték meg Vasseurt és a Longbow-t, hogy 2019-ben Ericsson mellőzésével Giovinazzi és Raikkönen párosával szerepeljen, így a Sauber a pilóták szempontjából lényegében a Ferrari B csapatává váljon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: