DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

A Toro Rosso együttműködése a Haast másolhatja

Sokan vádolják a Haas istállót, hogy a Ferrari B csapatát képezi és már szinte a szabályokat feszegetően szoros a kapcsolatuk. A Toro Rosso hasonlót tervez a Red Bull-lal a jövő évtől.

Amikor tavaly ősszel a faenzai kiscsapat bejelentette, hogy addigi francia erőforrásait a Honda egységeire cseréli az idei évtől, sokan megmosolyogták, sőt sajnálták a bikák fiókcsapatát, hogy idén pontot is alig fognak szerezni a lassú és megbízhatatlan japán aggregáttal.

A Honda azonban megrázta magát és végre a fejlődés útjára lépett. Bár a motor még mindig jócskán elmarad teljesítményben a Ferraritól és a Mercedestől is, de javuló megbízhatóság mellett látványosan jobb a tempója még a hosszú egyenesekben is, a Toro Rosso (elsősorban Pierre Gasly) pedig számos, erős pontszerző hellyel hálálta meg a javulást.

Jövőre a Red Bull maga is Hondára vált, ezzel egyidőben pedig a fiókcsapattal is szorosabb együttműködésre lép. Látva a Haas sikereit (a Ferrarinak köszönhetően), ez valószínűleg nem lesz rossz elhatározás, sokat fejlődhet a tempó, ha a Red Bull alkatrészeiből is részesülnek. Köztudottan a bikák kitűnő karosszériával rendelkeznek.

Jövőre a két autó hátulja alig különbözik majd egymástól


Az f1today értesülései szerint a szorosabb szövetség annyit jelent, hogy az autó hátulja szinte teljesen egyforma lesz (az erőforráson kívül is), köztük egyforma sebességváltóval és az első (valamint a hátsó) felfüggesztés bizonyos részeivel is. Ez szinte másolni fogja az igencsak gyümölcsöző Ferrari-Haas kooperációt, ahol a Haas minden olyan komponenst a Ferraritól kap meg, amit a szabályok engedélyeznek.

Ez a Toro Rosso számára is ugrásszerű javulást hoz majd, ahogy azt a Haasnál láttuk idén? „Jövőre nagyon szoros együttműködésre lépünk a Red Bull technológiai részlegével. Az autók hátulja teljesen egyforma lesz, a motor, a sebességváltó és a felfüggesztés is, természetesen mindezt a szabályoknak megfelelően” – nyilatkozta Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke.

„Az első felfüggesztés belső elemeit is átvesszük. Ez nagy segítség, a teljes hátsó rész tartalmazza a hidraulikát, valamint az elektronikát ugyanúgy” – tette hozzá Tost. Ezzel biztos, hogy sokat fejlődik a faenzai istálló is, de vajon jó, hogy a kisebb istállók a nagyobbak kiszolgálóivá válnak és a hagyományos, független csapatok szép lassan kikopnak a Formula-1-ből?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: