DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Ha a Honda nem válik be, a Red Bull kiszáll

Az optimista Helmut Marko állítja, hogy a Red Bull-Honda jövőre a Renault előtt lesz. Hangsúlyozta, a kapcsolatot hosszú távra tervezik, ha pedig nem válik be, a csapat – alternatíva híján – 2021-ben lehúzhatja a rolót.

Amikor bejelentették, a Red Bull és Honda két évre megkötött együttműködésére sokan úgy tekintettek, mint átmeneti megoldásra az energiaitalos istálló számára: úgy spekuláltak, hogy a Red Bull a 2021-es motorszabályokra vár, hogy valamelyik beszálló gyártóval – Aston Martin, esetleg Porsche vagy Cosworth – működjön együtt. Jelen állás szerint azonban az is kérdéses, hogy az új szabályzat megvalósul-e, az érdeklődők pedig nem állnak sorba. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is azt kommunikálja, a cég hosszú távú megoldásként tekint a Hondára.

„Boldogok vagyunk, hogy nagyszerű partnerrel dolgozhatunk együtt a Honda személyében a következő néhány évben” – mondta a Speedweeknek az Olasz Nagydíjon Marko. Pillanatnyilag úgy tűnik, a Hondán kívül a Red Bullnak nincs más opciója 2021-re, és ezt erősíti meg, hogy az osztrák szakember a kiszállás lehetőségét is belengette: „Azonban ha ez a kooperáció – bármilyen okból kifolyólag – nem úgy működik, ahogyan számítunk rá, akkor a Red Bull távozni fog a Formula-1-ből.”



Egyelőre azonban Marko rendkívül bizakodó, hogy a Red Bull és Honda együttműködése – a Toro Rosso előkészítő éve után, amely néhány erős eredményt hozott, mint a bahreini negyedik vagy magyarországi hatodik helyezést – gyümölcsöző lesz:

„A McLaren-katasztrófa után a Honda közel volt ahhoz, hogy kiszálljon az F1-ből 2017 végén. Nekünk kellett meggyőznünk a japánokat, meglehetősen intenzív tárgyalások során, hogy kezdjék újra velünk. A partnerség a Toro Rosso közreműködésével eddig nagyon jó fejleményeket hozott, és ez fog folytatódni a Red Bull Racinggel 2019-ben” – folytatta Marko egy merész kijelentéssel: „Egyértelműen a Renault előtt leszünk jövőre.”

A Speedweeknek beszélt a tanácsadó a Toro Rosso pilótakérdéséről is. Mivel Pierre Gasly távozik, Brendon Hartley maradása kétséges, a juniorprogramban pedig egyelőre nincs alkalmas versenyző, Faenzában legalább egy meglepő név köthet ki: „Nem mondok olyat, hogy elsőszámú jelölt lenne, de azt le kell szögezni, hogy Danyiil (Kvjat) már érettebb” – beszélt az F1-ben négy évet lehúzó orosz egyre esélyesebb visszatéréséről.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: