Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 19. szerda
F1

Kiderült, mekkora erőhatás érte Leclerc halóját

Charlie Whiting szerint egyértelműen jól vizsgázott a fejvédő a múlt heti Belga Nagydíj rajtbalesetében, de még mindig korai kijelenteni, hogy az eszköz megmentette a sauberes életét.

A Formula-1-es Belga Nagydíj rajtbalesete után ismét a figyelem középpontjába került az idén bevezetett halo, sok felvételen ugyanis úgy látszik, hogy az eszköz védte meg Charles Leclerc fejét attól, hogy Fernando Alonso fölötte elrepülő McLarenének kereke eltalálja. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója Monzában számolt be a vizsgálatok első eredményeiről, amelyek alapján a Sauber halóját 56 kN erőhatás érte (a terheléses tesztek során 125 kN erőt kell kibírnia az eszköznek).

leclerc-halo-dppi-1

„Az első eredmények arra engednek következtetni, hogy a halo körülbelül fele akkora terhelést kapott, mint amekkorával teszteljük, méghozzá nagyjából az egyik olyan ponton, ahol a tesztterhelést végezni szoktuk, a halo pedig egyáltalán nem torzult el. Mindenféle elhajlás nélkül tudtuk leszedni, a sauberes srácok pedig le is ellenőrizték, hogy volt-e rajta törés, de úgy tűnik, teljesen rendben van” – összegzett Whiting, akit a Motorsport.com szakoldal.

Arra a kérdésre, hogy a halo valóban megmentette-e Leclerc életét, így felelt a szakember: „Ezzel kapcsolatban még nem jutottunk végleges eredményre, még egy kis vizsgálat szükséges hozzá, hogy pontosan megértsük a balesetet, így ezt ebben a szakaszban még nem lehet teljes biztossággal kijelenteni. Ha megnézzük képkockáról képkockára a videót, láthatjuk, hogy a McLaren felfüggesztése valóban a halóval való érintkezés során tört ki.”

A múlt heti események ellenére még mindig sokan kritikusak a fejvédővel szemben – köztük néhány pilóta is – elsősorban annak megjelenése kapcsán. Whiting szerint az FIA dolgozik azon, hogy 2021-től egy szebb megjelenésű halót dolgozzanak ki, ám a külső nem mehet a biztonsági szempontok rovására: „Azt kell mondanom, a halo-projekt volt messze a legalaposabb vizsgált projektünk. Rengeteg munkát öltünk abba, hogy az összes olyan balesettípuson dolgozzunk, ahol segíthet, és talán láttátok is azt a prezentációt, amelyen megpróbáltuk felmérni, mi történne a halóval és nélküle. Elképesztően komplex kutatás előzte meg, s ugyanilyenre van szükség, ha más változatot akarunk belőle készíteni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?