DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

A Toro Rosso is eladósorba kerülhet

Az élcsapatokon kívül mindenki a túlélésért küzd a Formula-1-ben. A Force India szerencsésen megmenekült a csődtől, de a jelek arra mutatnak, hogy pár év múlva a Toro Rosso is bajban lehet.

Jelenleg stabil lábakon áll a Red Bull fiókcsapata, amelynél nem győzik hangoztatni, hogy többnyire Christian Horner alakulatától függetlenül működik, fejleszt és hoz döntéseket. Természetesen pénzügyileg a nagytestvértől függenek, valamint a pilótakérdésben is mindig Helmut Markóék döntenek.

A Forbes magazin adta hírül, hogy 2016-ban (és jó eséllyel azóta is változatlanul) a faenzai kiscsapat költségvetésének több, mint a felét a bikák állták. Ez a 150 millió dolláros, éves kiadásokból nagyjából 83 milliót tett ki. A Toro Rosso relatíve jóval kisebb létszámú istálló, az adatok szerint 326 dolgozója van, szemben például a Red Bull 800 emberével.

2021-től túl nagy falat lenne a Red Bullnak a két istálló?


Egyelőre abszolút semmilyen gondot nem okoz az energiaitalosoknak a két istálló fenntartása, ám 2021-től financiális problémák léphetnek fel a tervezett, új szabályok miatt. A költségvetési sapka ugyanis erősen megköti majd a bikák kezét, ráadásul a szezon kezdetén egyelőre járó 35 milliótól is elesik a vállalat (és a pénzdíjak is jelentősen csökkennek), mivel az F1 vezetősége igyekszik kiegyenlíteni a pénzügyi különbségeket a kisebb és nagyobb csapatok között.

A jelentősen megkurtított költségvetéssel pedig erősen megkérdőjelezhető, hogy a Red Bull képes lesz-e továbbra is mindkét istállót fenntartani, vagy pedig igyekszik eladni. Valószínűbb, hogy vevőt keresnek majd a Toro Rosso számára, ahogy 2011-ben is tették és csak azért nem adták el a csapatot, mert nem akadt megfelelő vevő. Három éven belül valószínűleg ismét megpróbálják, mivel egyszerűen túl drága lenne a két csapat fenntartása az új korlátozások mellett, legalábbis a Forbes szerint.

Igaz, a Toro Rosso jelenleg egy tökéletesen működő, relatíve sikeres istálló, így vélhetően nem lenne nehéz vevőt találni rá. A Force Indiánál is, amint nyilvánosságra hozták, hogy komoly a baj és vevőt keresnek, igen gyorsan találtak is. Lawrence Stroll és konzorciuma pedig megmentette az istállót. A faenzaiaknál azért nincs kapkodás, 2021-ig még bőven van idő.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: