Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. szeptember 20. csütörtök
F1

Horner: Azt hittem, Ricciardo hülyéskedik

Daniel Ricciardótól nem áll távol a viccelődés és mások ugratása. A Red Bull csapatfőnöke is először erre gondolt, amikor az ausztrál felhívta őt, hogy közölje, a gyári Renault-hoz szerződik.

Bombaként robbant a hír múlt héten, amikor hivatalosan bejelentették, Daniel Ricciardo a várakozások ellenére mégsem marad a bikáknál, hanem a Renault-hoz igazol két évre. Még egy héttel korábban is arra számítottak a szakemberek, hogy a rutinos ausztrál pilóta hosszabbítani fog jelenlegi istállójánál.

A csapatfőnök úgy gondolja, hogy Ricciardo távozásának fő oka egyre jobban teljesítő társa, a húszéves Max Verstappen. Bár az is benne van a pakliban, hogy ennyi évnyi Red Bull-szolgálatot követően a hétszeres futamgyőztes egyszerűen csak új kihívásra vágyott, esetleg elijesztette a Honda-motor. Az energiaitalos istálló ugyanis a jövő évtől már a japán gyártó erőforrásait használja.

Christian Horner elismerte, hogy első hallásra úgy gondolta, az egész csak vicc és pilótája csak poénból fel akarja bosszantani őt. Aztán szép lassan realizálta, hogy ebben nincs semmi átverés, az ausztrál valóban elszerződik a francia gyári csapathoz 2019-től.

Ricciardo ezúttal nem viccelt, amikor felhívta Hornert

„Őszintén szólva, azt gondoltam, hogy csak fel akar húzni és megviccel. (Ricciardo) felhívott és kerek perec közölte velem, hogy a Renault-hoz igazol. Úgy reagáltam, hogy ’Mit csinálsz? Ez egy átverés a nyári szünetre?’ Aztán világossá vált, hogy valóban így határozott, nekünk pedig ezt el kell fogadnunk. A Renault folyamatosan bővül és fejlődik, rengeteg forrással rendelkeznek” – mutatott rá Christian Horner.

„Úgy vélem, Daniel egy hosszú, amerikai repülőút után döntött úgy, hogy változást szeretne. Ha ésszerű okot keresek a váltásra, nehezen értem, de Danielnek bizonyára megvannak az okai” – tette hozzá a csapatfőnök. Ricciardo a Red Bull szárnyai alatt kezdte F1-es pályafutását, az osztrák vállalat finanszírozta 2011-ben, hogy a HRT-ben debütálhasson. Tizenegy nagydíjat töltött ott, amikor a következő szezonra már a Toro Rossótól kapott szerződést.

Harminckilenc alkalommal állt rajthoz a Red Bull fiókcsapatánál, majd Mark Webber visszavonulása után megkapta a lehetőséget az anyaistállónál is 2014-től. Összesen 91-szer képviselte eddig a Red Bullt, huszonkilencszer állhatott dobogóra, ebből hétszer a legfelső fokára. Hogy ki kerül a helyére, nem tudni, de Fernando Alonso szerződtetését gyakorlatilag kizárják, mivel túlságosan balhésnak ítélik meg a kétszeres világbajnokot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?