DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Nagy kihívás lesz mindenkinek a 18"-os kerekek bevezetése

A Formula-1 2021-ben lecseréli a szemünk által már jól megszokott 13”-os kerekeket, és 18”-osak érkeznek helyettük. Mario Isola beszélt a szükséges változtatásokról.

Nemrég hivatalossá vált, hogy 2021-től 18”-os kerekeket fognak használni a száguldó cirkuszban, azonban az alacsonyabb profilú gumikat nem csak a szemünknek kell majd megszoknia, de az autót is teljesen másként kell majd kialakítani, mint eddig. Talán a látvánnyal nem is nagyon lesz gond, sőt elég tetszetősen festettek a bemutatókon a 18”-os kerekek az autóra felszerelve, így talán a mérnököknek nehezebb dolguk lesz, mint a rajongóknak.

„Az, hogy alacsonyabb profilú gumikra váltunk, azt jelenti, hogy teljesen újra kell tervezni a felfüggesztést, mivel abszolút meg fogja változtatni az autó viselkedését” – mondta Isola a RaceFans részére adott interjúban.

A kerekek lecserélése mindenre hatással lesz


„Az aerodinamikát tekintve is hatalmas lesz a különbség, de a fékeket is újra kell majd tervezni. Sok az elvárás, de ha az a cél, hogy 18”-os gumik legyenek az F1-ben, mi meg tudnánk csinálni” – mondta a Pirelli igazgatója. „Ha 18”-os kerekeket akarnak, de gyengébb autókkal, akkor nem mondom, hogy egyszerű lesz, de mindenképpen könnyebb, mint két évvel ezelőtt. Ez egy komoly technikai kihívás, sok dolgunk lesz vele, hogy elérjük azt a szintet, amit elvárnának tőlünk.”

Ugyanakkor még korántsem biztos, hogy 2021-ben is a Pirelli lesz a gumibeszállítója a száguldó cirkusznak, hiszen 2020-ra új tendert írt ki az FIA, azonban nyerő helyzetbe hozza a Pirellit az, hogy ha egy új gyártó érkezne, 2020-ra 13”-os abroncsokat kellene gyártaniuk, hogy aztán 2021-től megváltozzanak a szabályok. Viszont Isola eléggé magabiztosan nyilatkozott, és több volt a mondanivalójában a kijelentés, mint a feltételezés.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: