DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Teszt: Raikkönen Kubica előtt félidőben

A finn pilóta ebédszünetig nem döntötte meg Giovinazzi pályacsúcsát, de több másodperccel áll az üldözők előtt. Három brit és két orosz pilóta is van a pályán, utóbbiak egyikéhez fűződik a piros zászlós leállás.

Szerdán folytatódott a Magyar Nagydíj után, a Hungaroringen rendezett teszt tíz autóval, de csak kilenc csapattal – a Haas hiányzik, a Toro Rosso viszont mindkét STR13-at a pályára küldhette, mivel az istálló fejlesztőmunkát végez a Pirelli számára.

Kedden Antonio Giovinazzi volt a leggyorsabb a Ferrarival – 1:15,648-as köridővel, ami nem hivatalos pályacsúcs –, aki a második nap Kimi Raikkönennek adta át a volánt. A rutinos finn szintén nem spórolt a tempóval, igaz, egyelőre elmarad olasz csapattársa idejétől, 1:16,171 áll neve mellett. Míg azonban Giovinazzi hiperlágyon száguldott, Raikkönen köre a több fokozattal keményebb lágy abroncson született, így volt egyetlen ezreddel lassabb, mint a hétvége legjobb, ultralágyon elért ferraris köre, a Vettelhez fűződő hivatalos pályacsúcs. Nem csupán a leggyorsabb, ő érte el a legmagasabb körszámot is 69-cel.



Hasonlóság az előző nappal, hogy a második helyezett lemaradása több másodperc a Ferraritól: 13 órakor, az ebédszünet kezdetén a Williamst vezető Robert Kubica található ebben a pozícióban 2,280 szekundum különbséggel. A Formula-2 két brit élmenője, Lando Norris és George Russell mindkét nap birtokba vette a McLarent és Mercedest, harmadik és ötödik helyen állnak, közöttük a Toro Rossót vezető Sean Gelael. Giovinazzi szerdán is autóba ült, a Ferrari után a Saubernél, ő futotta a hatodik időt, már több mint három másodpercre Raikkönentől.

További szokatlan neveket is találhatunk a mai tesztelők között: a Red Bullt az Aston Martin GT-pilóta Jake Dennis vette át Daniel Ricciardótól, és két orosz is vezet: Artem Markelov tesztbemutatkozását teljesíti a Renault-val a Hungaroringen, míg a Force Indiát Nikita Mazepin kapta meg, aki a legkevesebb kört teljesítette, 11 órakor ugyanis autója megállt a pályán, a délelőtt egyetlen piros zászlós megszakítását eredményezve.

A második legtöbb kört Brendon Hartley teljesítette 67-tel, a Toro Rosso kísérleti Pirelli-gumikkal felszerelt autójával. Az új-zélandi azért is iparkodott, mert csak fél napot vezet, 14 órától Pierre Gasly váltja le őt, ez lesz a nap egyetlen cseréje.

A 2. tesztnap állása 13 órakor:

  Versenyző Csapat Autó Köridő Hátrány Körök
1. Kimi Raikkönen Ferrari SF71H 1:16.171   69
2. Robert Kubica Williams FW41 1:18.451 +2.280 38
3. Lando Norris McLaren MCL33 1:18.768 +2.597 50
4. Sean Gelael Toro Rosso STR13 1:19.049 +2.878 61
5. George Russell Mercedes W09 1:19.156 +2.985 56
6. Antonio Giovinazzi Sauber C37 1:19.413 +3.242 64
7. Nikita Mazepin Force India VJM11 1:20.016 +3.845 27
8. Artem Markelov Renault RS18 1:20.054 +3.883 49
9. Jake Dennis Red Bull Racing RB14 1:20.177 +4.006 53
10. Brendon Hartley Toro Rosso STR13 1:20.221 +4.050 67

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: