DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Két év alatt elsőből utolsó

A szerencse forgandó, ezt már Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója is tudja. Két éve még a Mercedes nagy sikereinek kovácsa volt, de új kihívásra vágyott. Megkapta, jelenlegi csapata sereghajtó.

2016-ban még élvezhette (többek között saját kiváló munkájának) gyümölcsét azzal, hogy a gyári Mercedes istálló utolérhetetlen, sorra nyeri a versenyeket és a világbajnoki címeket, ebben pedig nem kevés szerepe volt Paddy Lowe-nak sem.

Korábbi pályafutása során is sikerek övezték munkáját, először éppen a Williamsszel ért el kimagasló eredményt, 1987-ben világbajnoki címet szerzett az istálló, de később a McLarent is felhozta 1993 után, aminek szintén több bajnoki elsőség lett az eredménye. A Mercedest is a csúcsra vezette, majd új kihívásra vágyott és 2017 elején visszatért a Williamshez.

Alighanem nem pont így gondolta a kalandot, a Williams ugyanis tavaly hanyatlásnak indult, idén pedig ő maga is elismeri, hogy a patinás istálló visszaesett sereghajtónak és nagyon kemény dió lesz az autó alapvető problémáit megoldani. Ez számára ismeretlen terület, de szó sincs arról, hogy feladnák, bár Jacques Villeneuve, a csapat utolsó világbajnoka szerint az istálló jelenleg halott.

A Mercedes dominanciájában nagy szerepe volt Lowe-nak


„Szerencsés voltam, mert pályafutásom során mindig olyan istállóknál dolgoztam, amik közel voltak az élmezőnyhöz. Minimum a legjobb tízben jártunk és onnan kapaszkodtunk egyre feljebb, egészen a győzelemig” – emlékezett vissza Lowe a Grandprix247 szakoldalon.

„Úgyhogy számomra teljesen új élmény, ahol most járunk, rengeteg munka áll előttünk, hogy visszatérjünk oda, ahol lenni szeretnénk. Személyesen nekem is teljesen új kihívást jelent, de folyamatosan tanulok. Vannak dolgok, amiket másképp lehetett volna csinálni, de ez az élet, mindig találkozunk új kihívásokkal, amikből tanulunk. Ez meghozza a tapasztalatot, hogy legközelebb jobb munkát végezzünk.”

Legutóbb, a teljesen áttervezett hátsó szárnnyal kerültek látványos vakvágányra, de a technikai igazgató még mindig hisz a koncepcióban. „Meg kell értenünk a problémát és minél előbb megoldani. Nem hiszem, hogy ez a hátsó szárny alapvetően rossz tervezés lenne. A pontos válaszunk még nincs meg erre, de minden változtatást megvizsgálunk és értékelünk” – tette hozzá Paddy Lowe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: