Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. szeptember 23. vasárnap
F1

Már nem a McLarent figyelik Hülkenbergék

A szezon elején még a McLaren tűnt a konstruktőri negyedik hely esélyesének. Ehhez képest jelenleg a Renault áll a pozícióban, a fő fenyegetést pedig a csapat német pilótája szerint a Haas jelenti rá.

A szezon kezdetétől fogva nagy csata folyik a középmezőny istállói között a konstruktőri negyedik helyért. A pozícióban a Renault tartózkodik 19 pontos előnyben, az elmúlt három versenyhétvége legnagyobb részében azonban a Haas loholt az élcsapatok nyomában, így fellépett a csapatbajnokság ötödik pozíciójába. Az év elején negyedik hely favoritjának tűnő McLaren viszont folyamatosan csúszik vissza – Silverstone után már csak a hetedik, még a Force India is megelőzte.

„Most úgy tűnik, ők jelentik a legnagyobb fenyegetést, az utolsó néhány hétvége óta” – válaszolt a crash.net-nek a Renault pilótája, Nico Hülkenberg arra a kérdésre, hogy csapatára a Haas-e a legveszélyesebb. „Úgy látom, átbillentek a viszonyok, mivel a Haas egyre inkább jön, a McLaren pedig mintha kissé elveszett volna. Komolyan vesszük őket, mert gyorsak. Az, hogy hogyan jutottak el idáig, nem igazán számít nekem, az igen, hogy pillanatnyilag erősek, és ezzel meg kell birkóznunk.”

Abban viszont a német pilóta biztos, hogy év végén a Renault örülhet majd az előkelő pozíciónak: „Az utolsó pár versenyen talán nem, de előtte mi voltunk a leginkább kiegyensúlyozott csapat. Ezért is vagyunk a negyedik pozícióban, és ezért is érdemeljük meg. Még mindig jó csomagunk van, és újdonságok vannak várólistán, melyeket a következő pár hétvégén megkapunk. Ráadásul olyan pályák jönnek, melyek jobban fognak kedvezni nekünk. Ezt a hármat tényleg az ő autójukra (Haas) szabták. Szerintem a mienk a jobb csomag, mi vagyunk erősebbek, de ezt még bizonyítanunk kell, a munkát el kell végeznünk” – folytatta az egyéni bajnokság 7. helyezettje.

Hülkenberg csapattársa, Carlos Sainz rámutatott az időmérőn erősebb Haashoz viszonyított egykörös különbség változására: „Paul Ricardon még 0,4 másodperccel eléjük kvalifikáltunk, Ausztriában viszont 0,7 másodperccel voltunk mögöttük, ami jelentős köridőkülönbség. Versenykörülmények között ez csökken a mi javunkra, ami jó hír. De tudjuk, milyen fontos a kvalifikáció” – utalt arra, hogy a Renault-nak erősebbnek kellene lennie időmérőn.

A konstruktőri pontverseny vonatkozó része a következőképp néz ki: 4. Renault, 70 pont; 5. Haas, 51 pont; 6. Force India, 49 pont; 7. McLaren, 48 pont.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?