Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. július 21. szombat
F1

A legjobb stratégiát választotta a Mercedes Wolff szerint

A Brit Nagydíj kimenetelét ismerve jogosnak tűnhet az állítás, hogy a Mercedes újra hibázott a taktikával a biztonsági autó alatt. Toto Wolff almagyarázta, miért hoztak „abszolút helyes” döntést.

A Ferrari és Sebastian Vettel silverstone-i győzelmének egyik kulcsa a gumistratégia volt: a német sokkal gyorsabb abroncsokon haladt, mint Valtteri Bottas. A Marcus Ericsson balesete után elrendelt biztonsági autós fázis során ugyanis a Ferrari bokszba hívta versenyzőit friss lágy keverékért, a Mercedes viszont úgy döntött, kint hagyja Bottast és Lewis Hamiltont használt közepeseken. A két pilóta második és hatodik helyről így első és harmadik pozícióba ugrott, de nyilvánvaló volt, hogy a folytatásban csak védekezhetnek, támadásra esélyük sincsen.

Bottas nagy visszaesése néhány kör leforgása alatt az elsőről a negyedik helyre mutatja, hogy a Mercedes talán újra taktikai hibát vétett, mint az Osztrák Nagydíjon, mikor a VSC-időszak során kint hagyták Hamiltont. A brit ezúttal jobban járt, ő másodikként zárta hazai versenyét csapattársáénál néhány körrel frissebb gumikkal. Biztonsági autós fázisok során csak másodpercek állnak rendelkezésre dönteni, kiálljanak-e a versenyzők: hogyan látja utólag a Mercedes, helyesen taktikáztak?

„Először is, úgy gondolom, abszolút helyes döntés született” – állította Toto Wolff csapatvezető az ESPN-nek. „15-16 kör volt még vissza a végéig közepes gumikon, melyek kibírták volna. Nekünk az volt az érdekes, hogy pályapozíciót nyerhetünk és ez váltotta ki a döntésünket. Úgy gondolom, mindkét stratégia igazolt volt. Mi az ellenkező mellett tettük le a voksunk, ami a végén második és negyedik helyet ért számunkra. Figyelembe véve, hogyan kezdődött a versenyt, nekünk el kell fogadnunk ezt az eredményt, mint valódi kármentést.”

Wolff kitért Bottasra is, aki a biztonsági autós fázis nélkül jobb eredményt érhetett volna el: „Utólag úgy gondolom, hogy a safety car ellene dolgozott. Sebastian már újra a gumikkal spórolt, ahogy az első szett lággyal is. Talán lehetett volna esélye, hogy a végén támadjon, ha nem érkezik a biztonsági autó, de ebben már két talán is szerepel. Talán lett volna esélyünk győzni, talán nem” – beszélt arról az osztrák, hogy Bottas győzelmében még biztonsági autó nélkül is kételkedett volna.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?