DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Hazárdjáték minden DRS-zárás a Williamsnél

A silverstone-i időmérőn Stroll és Szirotkin is kiforgott: mindkettő incidens DRS-zóna végén történt. Újra a rajtrács végén a két Williams, ennyire kiszámíthatatlan és instabil az FW41.

Lance Stroll rögtön az időmérő kezdetén kavicságyba csúszott Williamsével, és el is ásta az autót, ami a kvalifikációt megszakító piros zászlóhoz vezetett. Stroll a Wellington egyenes végén, a DRS használata után veszítette el az irányítást. Az újraindítás után nem sokkal csapattársa, Szergej Szirotkin is a kavicságyban kötött ki, igaz, ő vissza tudott kecmeregni a pályára.

„A 6-os kanyarban pontosan ugyanazt csináltam, amit mindig egész hétvégén, az autó pedig egyszerűen kitört, nagyon agresszívan” – magyarázta a Williams sajtóanyagában Stroll, aki mért idő nélkül a stewardok engedélyével állhat fel a rajtrácsra vasárnap. „Egész szezon során stabilitási gondokkal küzdünk, az autó viselkedése megjósolhatatlan. Furcsa volt, annyira agresszívan és hirtelen történt, engem sokként ért.”

A 18. rajtkockába kvalifikáló Szirotkin sem hagyta szó nélkül az autó szeszélyességét: „Tudtuk, hogy a körülmények nem lesznek ideálisak, nyilvánvaló azt látva, ahogyan az autó viselkedett. Nehéz jó egyensúlyt találni a kanyarban. Lance és én is megpördültünk, de ez benne van a történetben” – mondta az orosz, lesújtóan hozzátéve: „Ezen a hétvégén még egy ideális körrel is hat tizeddel lemaradtunk volna a Q2-be jutásról.”

Mi áll a két nagyon hasonló megpördülés miatt? Ahogy Stroll is megjegyezte, a Williams FW41 kiszámíthatatlan viselkedése egész szezonra rányomja a bélyegét – az autó egyes pályákon lassabb, mint a 2017-es volt –, a DRS-hez köthető probléma azonban új keletű.

„Adódott egy jelenség, melyet az év során eddig még nem láttunk, sőt korábban soha” – mondta Paddy Lowe, az istálló technikai igazgatója. „A DRS aktivációja időszakosan a padló aerodinamikai terhelésének teljes elvesztésével jár, ezt pedig nem sikerül visszanyerni a következő kanyar bejáratán. Mindkét megforgás során az történt, hogy az autók padlóterhelés nélkül léptek be a kanyarba, ami nyilvánvaló következményekkel járt.”



 

„A hétvégén több új karosszériaelemet vizsgáltunk az első és második szabadedzéseken. Ez a DRS-hez köthető új jelenség csak egyetlen alkalommal merült fel az első edzésen, az egyik autón. Helytelenül azt a diagnózist állítottuk fel, hogy egy bizonyos konfigurációhoz köthető, amelyet aztán nem használtunk a továbbiakban. Most meg kell értenünk, hogy az autókon elvégzett milyen változás okozza ezt a jelenséget, amely teljes mértékben a DRS használatához köthető” – folytatta Lowe. Kérdés, hogy a Williams megtalálja-e a kiutat a futamon, hiszen 52 kör alatt, három DRS-zónában bőven lesz lehetőség, hogy a probléma megismétlődjön.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: