DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

A Honda nem aggódik a motorhiba miatt

Montreal óta zsinórban a negyedik helyszínen mondja fel a szolgálatot a japán erőforrás. A gyártó nem esett kétségbe a motorhiba láttán, de a Toro Rosso a beállításokkal is hadilábon áll.

Amióta a fejlesztett erőforrással jelentkezett a Honda, nem volt olyan helyszín, hogy edzésen vagy versenyen be ne adta volna a kulcsot legalább egyszer az egység. Az év eleji megbízhatóságot elveszíteni látszik a gyártó, ám Silverstone-ban sincs nagy ijedelem, ugyanis a japánok elmondása szerint, ez egy sokat használt, pénteki motor volt.

Pierre Gasly a második szabadedzés kétharmadánál állt félre a pályán, miután rádión szóltak neki, hogy állítsa le az autót, mert szokatlan adatokat látnak a mérnökök. Emiatt bő fél órát veszített délután a francia, nem mehetett versenyszimulációt, ráadásul az egykörös tempójával sem elégedett, a beállításokat még nem találták meg a faenzaiak.

„Délelőtt főleg az aerodinamikai tesztekre összpontosítottunk, hogy minél inkább megértsük új aero-csomagunkat. Remélem, elég sok adatot gyűjtöttünk az istálló számára. Délután gondunk akadt az erőforrással, emiatt kényszerültem hamarabb kiszállni az autóból” – nyilatkozta Pierre Gasly.

Erősebb, de kevésbé megbízható a Kanada óta használt, fejlesztett motor


„Sajnos, emiatt sokkal kevesebb kört tehettem meg. Az első nap után úgy fest, nagyon nehéz dolgunk lesz ezen a helyszínen, nem igazán érzem kényelmesen magam az autó vezetésekor, mivel nem találtuk még meg a helyes beállításokat, hogy igazán gyorsak legyünk. Rengeteg munka áll még előttünk, hogy javítsunk ezen” – panaszkodott a francia pilóta.

A motorszállító részéről az újabb meghibásodás ellenére sincs riadalom. „A csapat főleg aerodinamikai teszteket végzett ma. Nagyjából harminc perccel a második edzés vége előtt Pierre-nek le kellett állítania az autót, mert az erőforrás adatai között hirtelen néhány nagyon szokatlan is megjelent. Egyébként mindkét versenyzőnk olyan motorral körözött, amit csak pénteki napokon használunk, így szombatra mindenképpen kicseréltük volna mindkét erőforrást” – fogalmazott Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.

Bár egyre több vélemény szerint a jövő évtől szövetségre lépő Red Bull-Honda meg sem áll majd a világbajnoki címig, a jelek szerint még komoly előrelépésre van szükség a japán gyártótól.

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: