DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Ezért hagyta kint a Mercedes Hamiltont

Bár James Allison magára vállalata a hibát a futam során, ahogyan Toto Wolff rávilágított, ennél összetettebb volt az a döntéssorozat, mely ahhoz vezetett, hogy nem hívják be kerékcserére a brit F1-es pilótát.

A Mercedes alig ocsúdott fel egy szívinfarktusból Valtteri Bottas kiesése után, gyorsan dönteniük kellett: kihozzák-e Lewis Hamiltont a virtuális biztonsági autó alatt, avagy sem? „Beszéltünk róla, az történt, hogy egyszer az első két helyen haladunk és kezünkben tartjuk a versenyt, majd hirtelen elveszítettük az egyik autónkat” – idézte Toto Wolffot a Motorsport. „Kijött a VSC, fél körünk volt reagálni, de nem tettük. Ez tény. Itt veszítettük el a versenyt.”



„Hogy ha egy versenyen megjelenik a virtuális biztonsági autó, akkor az esetek 80%-ában a bokszkiállás a legjobb, amit tehetünk. Mivel egy autónk maradt a többiek kettőjével szemben, arra gondoltunk, hogy mi van, ha a többiek csak egy autóval cserélnek? Kimi mögött jönnénk vissza, mert a Ferrari kint hagyná őt, és Max mögött is. Mit jelentene ez a verseny szempontjából? Ez a gondolkodási procedúra, nem mondom, hogy megzavart minket, de túl sokat időztünk vele.”

Wolff úgy nyilatkozott, ez volt a legfájdalmasabb nap munkája során, még rosszabb, mint a 2016-os, Hamilton és Nico Rosberg kiesését hozó Spanyol Nagydíj. „Óriási ébresztő volt, rosszabb, mint Barcelona. Rengetegen jöttek oda hozzám a verseny előtt, mondva, hogy ez sétagalopp lesz, sima 1-2-vel a végén. Így működik az autóversenyzés. Néha nagyon kegyetlen tud lenni, és ma hozzánk volt kegyetlen” – mondta a Mercedes sportigazgatója, aki a Spielbergben látottak ellenére pozitívan tekint a következő, Brit Nagydíj elé.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: