DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Mercedes: Jó is, hogy késett az új motor

Toto Wolff, a címvédő gárda csapatfőnöke szerint így utólag inkább hálásak lehetnek amiatt, hogy nem tudták már az F1-es Kanadai Nagydíjon bevetni a legfrissebb erőforrásukat.

A Mercedes eredetileg már a két héttel ezelőtti Kanadai Nagydíjon bevetette volna továbbfejlesztett hajtásláncát: a tervek szerint az összes csapat megkapta volna, amely az ő erőforrásaikat használja. Az utolsó pillanatban azonban problémák jelentkeztek a próbapadon, emiatt elhalasztották az új motor beszerelését, így inkább a régivel mentek, amelyet eredetileg az erőforrások számára kevésbé megterhelő Hungaroringen tettek volna még vissza. Franciaországban azonban már megérkezett „2.1-es” változat, amellyel Lewis Hamilton és Valtteri Bottas kisajátította az első sort – mindezek fényében Toto Wolff szerint még jól is jött a csúszás:

bottas-mercedes-paul-ricard-1



„Az volt a terv, hogy a második fázisú motort használjuk Montrealban: minden a tervek szerint haladt, az erőforrásokat el is szállítottuk” – magyarázta a csapatvezető a Motorsport.com hasábjain. „Aztán az egyik utolsó próbamenetnél furcsaságot észleltünk, amely miatt nem voltunk teljesen biztosak, hogy már Montrealban be kellene vetni, ezért úgy döntöttünk, maradunk az „első fázisnál”. És végül ez a néhány nap nemcsak kompenzálta ezt a késést, de még hozzá is tett teljesítményben. Az ok, amiért nem akartunk erről beszélni pénteken, hogy már Montrealban is az volt a helyzet, hogy azt mondtuk, jön az új motor, és mégsem használtuk a versenyhétvégén.”

„Alapvetően hiszek a karmában és abban, hogy minden okkal történik. Ha ezt megírjátok, mindenki azt fogja hinni, hogy elment az eszem! De ez nem okkal történt, egyszerűen csak talán még egy kis időre volt szükségünk, hogy minden a helyére kerüljön, és biztosan ki tudjuk hozni belőle a maximális teljesítményt. Tudom, hogy számokat akartok, de azokról nem beszélhetek” – fogalmazott Wolff.

A Mercedes csapatfőnöke a franciaországi időmérő kapcsán hozzátette: meglepődött, hogy a Ferrari, s nem a Red Bull volt az, amelyik az ultralágy abroncsokkal kvalifikálta magát a Q3-ba. Ők úgy érzik, hogy a szuperlágyon lesz a legjobb rajtolni, az időjárás azonban még mindent megkavarhat – főleg azt figyelembe véve, hogy a legfrissebb előrejelzések szerint 60 százalék az esély arra, hogy a 16:10-kor rajtoló futam során valamikor esni fog az eső, bár legvalószínűbb, hogy nagyjából 17 óra körül, azaz a verseny második felében.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: