DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Exkluzív: Hamilton végre aláírta új szerződését?

Lewis Hamilton napja volt a Francia Nagydíj szombatja, ráadásul úgy hírlik, hogy több tekintetben is: a brit az új, továbbfejlesztett hajtáslánccal megszerezte idei harmadik, pályafutása 75. pole-pozícióját. Az sem kizárt, hogy a nap folyamán végre aláírta azt a kontraktust, amely szavatolja, hogy marad a Mercedes kötelékében.

Bár a délelőtti edzést tíz perc után elmosta a mediterrán égi áldás, az időmérő edzés idejére felszáradóban volt a Paul Ricard versenypálya aszfaltja. Néhány csepp eső még akkor is hullott, Hamiltont viszont ez sem tudta megfékezni: a négyszeres világbajnok címvédő 1:30,029-es idővel zárt az élen, egy tizedet verve saját csapattársára, Valtteri Bottasra, míg legfőbb ellenfele, a ferraris zászlóvivő Sebastian Vettel háromtizedes hátránnyal végzett a harmadik pozícióban. Noha minden oka megvolt rá, a maximalista brit nem egészen volt elégedett. „Örülök a pole pozíciónak, de jómagam mindig a tökéletességre törekszem és marad némi idő bent a pályán, így szerintem még van min dolgoznom. Az első két szektor után három tized volt a hátrányom, de szerencsére az utolsó szektort sikerült nagyszerűen összerakni, így visszaugrottam az élre. Ez az a hely, ahol lenni akarunk, így tényleg nagyon örülök annak, hogy újra enyém a pole” – fogalmazott a Mercedes versenyzője, aki saját bevallása szerint „beleszokott” az új helyszínbe.

hamilton-mercedes-paul-ricard-day2-1



Noha a Vettellel szembeni háromtizedes előnyhöz nyilvánvalóan köze van annak is, hogy a csillagos márka elkészült végre a hajtáslánc továbbfejlesztett változatával, a kvalifikációt követően Hamilton hangsúlyozta: nem kizárólag ennek tudható be az előrelépés. „Így is, úgy is kaptam volna egy új erőforrást. Manapság a javulás… Hány éve is használjuk ezeket a V6-osokat? Szóval a javulás manapság már általában kicsi, szóval nem hinném, hogy csupán erről lenne szó. Örülök annak a munkának, amit a csapat elvégzett ezért, de nem csak és kizárólag ez az oka annak, hogy miénk az első rajtsor” – mondta a bajnoki tabella 2. helyén álló pilóta. A ponttáblázatot Montreal óta újra vezető, 1 pontnyi előnnyel rendelkező Vettel azzal érvelt a 3. hely után, hogy elszúrta az utolsó körét: „Nem volt látványos és nem is sikerült jól. Azt gondoltam, hogy közelebb kerülhetek a Mercedeshez, de sajnos túl keményen nyomtam a gázt és elkövettem néhány hibát. Az autó egyébként és szerintem ezt sikerült is bizonyítani!”

Noha a vasárnapi futam sokak szerint unalmas lehet a pálya nyomvonala miatt, amely egyesek szerint nem kínál túl sok lehetőséget az előzésre, az viszont fokozhatja az izgalmi faktort, hogy Hamiltonék és Vettelék eltérő gumistratégiával támadnak. A Mercedesek szuperlágy abroncsokon futottak a Q2-ben, míg a német ultralágyakon, így vasárnap ezeken a típusokon kezdik a futamot. „Érdekes lesz, az biztos. A hétvége eddigi részében mi dolgoztunk jobban, de meglátjuk, hogy mi lesz holnap” – mondta Hamilton. Vettelt nem aggasztja, hogy amikor a Pirelli legutóbb Barcelonában bevetette a most is használt vékonyabb futófelületű abroncsokat, a Ferrarinak gondjai voltak: „Tegnap láttuk, hogy a hosszabb etapjaink jók, nem voltak gondjaink a gumikkal. Eltérő típuson kezdünk, így természetesen nem szeretnék plusz kiállást a többiekhez képest. A boxutca elég hosszú, de majd meglátjuk, hogy mi lesz. Előbb a rajtra kell összpontosítanunk, aztán kiderül, hogy milyen a valós versenytempónk. Barcelonában a Mercedes sokkal erősebb volt nálunk, részben a gumik miatt, de bízom benne, hogy itt más lesz a helyzet” – mondta bizakodva a német.

Hamiltonra visszatérve: nagy a valószínűsége, hogy a britnek nemcsak a pályán volt jó napja, hanem a színfalak mögött is. Garancia nincs rá, hogy megtörtént, de nagy a valószínűsége, hogy a pilóta ezen a napon írta alá várva várt új szerződését a csapattal. Erre utal, hogy váratlanul megjelent a helyszínen Dieter Zetsche, a Daimler konszern első számú vezére, aki nem szokott csak úgy felbukkanni F1-es helyszíneken… Az ominózus kontraktus megszületés egyébként már régóta esedékes, de néhány részleten még egyezkedtek egymással a felek, de Hamilton csütörtökön már arra tett utalást, hogy lezárultak a tárgyalások: „Túl sok dologról már nem kell tárgyalnunk. Az aláírás sokkal közelebb van, mint eddig bármikor” – mondta akkor a pilóta, akinek gyaníthatóan sikerült az eddig 32 millió euróra becsült összeg fölé tornáznia az éves jövedelmét. Valószínűleg nem véletlenül utalt arra nemrégiben Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, hogy Hamilton olyan javadalmazást vár, amelynek hallatán Toto Wolffot és Niki Laudát is a sírás környékezi. Ha az aláírás valóban megtörtént, ahogyan többen is pusmogták a nap folyamán a paddockban, gyaníthatóan nem húzzák-halasztják sokáig a bejelentést sem!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: