Ekkora végsebességet értek el az új motorok
Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. augusztus 15. szerda
F1

Ekkora végsebességet értek el az új motorok

Montrealban sokkal nagyobb végsebességgel száguldhattak a pilóták, mint Monacóban. A Ferrari ismét a leggyorsabbnak bizonyult, a Honda pedig szolgált egy különleges meglepetéssel.

Monte-Carlóval ellentétben Kanadában általában jóval kisebb leszorítóerőt választanak a csapatok, valamint a hosszú egyenes szakaszok miatt a végsebességek is feltűnően magasabbak, mint a hercegségben. Jóval többet számított a motorerő hétvégén, ez az adatokon is meglátszik.

Az időmérő edzésen a mért ponton ismét egy Ferrari-motorral hajtott versenyautó volt a leggyorsabb, Charles Leclerc Sauberje majdnem elérte a 330 kilométer per órás maximális tempót. Kevésbé meglepő, hogy őt két Mercedes-erőforrás követi a listán, szintén nem nagy meghökkenésre ez a két autó Perez és Ocon Force Indiája (bár az érdekes, hogy a motorcsere elmaradása miatt az erőforrás a hetedik versenyét teljesítette, mégis ilyen jó végsebességgel bírt náluk a Mercedes).

Végsebességben már nincsenek nagy különbségek a gyártók között, a beállításon több múlik

Nincsenek nagy különbségek, az első és a 19. helyezett között kevesebb, mint 9 km/óra a differencia. Ismét csak tizenkilenc pilóta végsebességét mérhették az időmérőn, ugyanis Romain Grosjean Haas-Ferrarija már a bokszból kimenet elfüstölt.

Javulást mutat a Renault, Nico Hülkenberg az ötödik, Sainz pedig a hetedik helyre fért fel a listán, Stoffel Vandoorne azonban utolsó lett a McLarennel. Némi meglepetést még a Honda-motoros autók szolgáltattak, ugyanis Hartley és Gasly úgy lettek holtversenyben tizedikek, hogy Hartley Toro Rossójában a fejlesztett japán motor dolgozott, míg Gasly esetében egy hiba miatt a korábbi erőforrást kellett visszarakni, mégis teljesen egyforma sebességi adattal jelentkeztek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?