A tavalyihoz hasonló kép rajzolódik ki a három topcsapatnál, az egyik pilóta alapos pontelőnybe került a másikhoz képest, de nem kizárólag a megszerzett egységeket vizsgáljuk, hanem egyéb szempontokat is figyelembe veszünk Matt Morlidge szakíró segítségével.
Mercedes: Hamilton és Bottas
Verseny: 4-2
Időmérő: 4-2
Q3 részvétel: 6-6
Szerzett pontok: 110-68
Ferrari: Vettel és Raikkönen
Verseny: 4-2
Időmérő: 5-1
Q3 részvétel: 6-6
Szerzett pontok: 96-60
Red Bull: Ricciardo és Verstappen
Verseny: 3-1 (két kettős kiesés miatt)
Időmérő: 3-3
Q3 részvétel: 6-4
Szerzett pontok: 72-35
McLaren: Alonso és Vandoorne
Verseny: 5-1
Időmérő: 6-0
Q3 részvétel: 2-0
Szerzett pontok: 32-8
Renault: Hülkenberg és Sainz
Verseny: 4-2
Időmérő: 4-2
Q3 részvétel: 4-6
Szerzett pontok: 26-20
Haas: Magnussen és Grosjean
Verseny: 5-0
Időmérő: 4-2
Q3 részvétel: 3-3
Szerzett pontok: 19-0
Toro Rosso: Gasly és Hartley
Verseny: 3-3
Időmérő: 3-2
Q3 részvétel: 2-0
Szerzett pontok: 18-1
Force India: Perez és Ocon
Verseny: 3-3
Időmérő: 2-4
Q3 részvétel: 3-3
Szerzett pontok: 17-9
Williams: Stroll és Szirotkin
Verseny: 5-1
Időmérő: 2-4
Q3 részvétel: 0-0
Szerzett pontok: 4-0
Sauber: Ericsson és Leclerc
Verseny: 3-3
Időmérő: 2-4
Q3 részvétel: 0-0
Szerzett pontok: 2-9
A legnagyobb különbség csapaton belül a McLarennél (Alonso minden tekintetben Vandoorne fölé nő), a Toro Rossónál (Hartley jócskán lassabb Gasly-nál) és a Haasnál (pontszámban hatalmas differencia, versenytempóban kevésbé) látható, a leginkább kiegyensúlyozott pedig a két gyári Renault, Nico Hülkenberg és Carlos Sainz teljesítménye. Szakértők szerint Verstappen még megfordíthatja a Red Bullnál az állást, ha magára talál, a Mercedesnél és a Ferrarinál egyértelműbbnek tűnik Hamilton, illetve Vettel vezető szerepe.