DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Egyetlen tized hiányzott a Mercedes nyerő taktikájához

A Mercedes aggódik a futam miatt, miután nem sikerült végrehajtania időmérős tervét, és ultralágyon kvalifikálni a Q2-ben. Valtteri Bottas elárulta, a csapat egy kiállással akarta teljesíteni a futamot.

A Lewis Hamilton és Valtteri Bottas révén harmadik és ötödik helyre kvalifikáló Mercedes azt tervezte, hogy a Q2-ben alternatív taktikával próbálkozik, és hiperlágy helyett ultralágyon futja meg leggyorsabb körét. Ebben az esetben ugyanis lila jelzésű abronccsal indulhatnának a nagydíjon, amely nagyobb taktikai sokszínűséget tesz lehetővé, többek között az egy kiállást ultralágy-szuperlágy kombinációval, elkerülve a gyorsan elfogyó rózsaszín hiperlágyat.

A hiperlágy és ultralágy között azonban körönként egy másodperces szakadék tátong, a Mercedes tempója pedig nem volt elég gyors ahhoz, hogy a csapat ultralágyas próbálkozására támaszkodjon – így, akárcsak az összes többi Q3-as résztvevő, Hamilton és Bottas is hiperlágyon rajtol. A top 10-en kívül szabad a gumiválasztás.

„Próbáltuk kiszámolni, hogy kvalifikálhatunk-e az elsődleges abroncson, hiperen elkezdeni a versenyt ugyanis nehéz lesz” – árulta el a motorsport.com-nak Toto Wolff csapatvezető, aki legszívesebben elkerülte volna a hiperlágy versenyen való használatát. „Sok szemcsésedést láttunk a bal elsőn, a hátsón pedig gumikopást. Aki az első helyen halad, valószínűleg nagyon óvatosan diktálja majd a tempót, és még így is kifogy majd a gumiból néhány kör után. Egészen trükkös helyzet kerekedhet belőle, az ember legszívesebben elkerülné a hiperlágyat.”



Legalább megpróbáltuk – mondta Valtteri Bottas, aki hozzátette, hiperlággyal rajtolva nagyon kétséges az egykiállásos taktika, amely a Mercedes szeme előtt lebeg.

„Megpróbáltuk az ultrával, ha pedig elég sebességünk lett volna, akkor talán sikerült is volna. Megpróbáltuk. Jó lett volna ultrával kezdeni, a hiperek ellen hosszú etapot teljesíthettünk volna, és jó kis lehetőségeket tettünk volna lehetővé, főleg így, hogy nem az első sorból indulunk. De nem jött össze” – nyilatkozott a finn.

„Az ultra kiváló versenygumi, hosszú etapot teljesíthetnénk vele. Kis szemcsésedés lenne, de semmiség a hiperhez képest. Azzal sokat szenvedtünk az edzéseken, így nagyon nehéz lesz vele egyetlen kiállást végrehajtani” – folytatta Bottas, hozzátéve, mennyire kevés hiányzott volna a sikerhez: „A végén számításaink szerint egy tized kellett volna. Így mindenki a hiperlágyon kezd, ezért érdekes lesz, kinél kezd el leghamarabb szemcsésedni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: