DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Nehéz csütörtökre számított a Mercedes Monacóban, meg is kapta

Egyelőre nem igazán tud mit kezdeni a Mercedes Monacóban a szélvészgyors Red Bull-lal, de még a Ferrarival is meggyűlik a bajuk. Hamiltonékra sok munka vár az időmérőig.

A Mercedes tavaly sem ment igazán jól Monacóban, és egyelőre idén sem áll túl jól a szénájuk. Az első szabadedzésen Hamilton hátránya még „csak” bő három tized volt a győztes Red Bull-os Daniel Ricciardo mögött, Valtteri Bottas viszont már ekkor egy másodpercen kívül volt. A második szabadedzésre Bottas némileg javulni tudott (nyolc tizedes hátrány), viszont Hamilton jobban lemaradt Ricciardóhoz képest, így rengeteg munka vár rájuk, ha ilyen előzmények után bármit el szeretnének érni az időmérőn és a futamon. A szabadedzések befejeztével a két versenyző értékelt.

„Rendben volt a napunk, nem törtük össze magunkat, ami mindenképp jó dolog. Már tegnap mondtam, hogy a Red Bullok gyorsak lesznek, végül azok is voltak. Az autó néhol jó volt, máshol kevésbé, szóval sok munka vár ránk szombatig. De nem teljesen a sötétben tapogatózunk, sokkal jobban állunk például a tavalyi versenyhez képest” - mondta Lewis Hamilton.

„Közelebb vagyunk a Red Bullhoz és a Ferrarihoz, mint ahogy arra számítottunk, de néhány tized nyilván még mindig hiányzik. Van hová fejlődnünk, ha a győzelemért akarunk harcolni. Tovább kell dolgoznunk a beállításokon és próbálkozni, hátha van még némi teljesítmény, amit kicsikarhatunk az autóból. A hiperlágy gumik jók, de nem tartanak túl sokáig. Időmérőre jók lesznek, az viszont már érdekesebb, mi lesz velük a versenyen.”  

00118006_239



„Ahogy arra számítottunk, nehéz napunk volt” - tette hozzá Valtteri Bottas. „Gondoltuk, hogy a Red Bull és a Ferrari gyorsak lesznek, azok is voltak. Az első szabadedzés során az autónk nem volt túl jó, küszködtünk a hiperlágy gumikon. A második gyakorláson már jobban munkára tudtuk őket fogni. Az jó hír, hogy nem olyan nagyok a különbségek a három topcsapat között. Tudjuk, hogy az autónknak jó a tempója, de nehéz itt megtalálni a megfelelő beállítást. Ha ez sikerülne és tudnánk futni néhány jó kört az időmérőn, a pole-pozícióért harcolhatnánk, de úgy érzem, ez lesz az eddigi legkeményebb időmérőnk. Büszke vagyok arra, hogy a különleges, Mika Häkkinennek emléket állító sisakomban versenyzek a hétvégén, Mika annak idején megmutatta, hogy ez a sisak és egy Ezüst Nyíl jó párosítást jelent ezen a pályán. Remélhetőleg nekem is összejön majd egy jó eredmény.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: