Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. szeptember 22. szombat
F1

Ezért ment ilyen pocsékul Szirotkin

Még csapattársához képest is feltűnően gyenge versenyt teljesített Szergej Szirotkin. A Williams orosz pilótája többszörös körhátrányban lett utolsó, ám ez nem igazán az ő hibája volt.

Minden autóban fontos a kényelmes testhelyzet a vezetéshez. Ritkán, de előfordul, hogy a Formula-1-ben, éppen versenyzés közben derül ki, hogy változtatni kellene, ez azonban csak nagyon korlátozottan lehetséges. Szergej Szirotkinnál a jelek szerint az ülés nem sikerült tökéletesre, mert egész évben problémát okoz számára, most azonban kész szenvedés volt elérnie a célig.

Az orosz a 19. rajtpozícióból vághatott neki a versenynek, a Romain Grosjean által okozott, első körös balesetnél is szinte teljesen meg kellett állnia, mert a füsttől nem látott semmit, így utolsóként folytatta. Ám egyre kényelmetlenebbül érezte magát saját autójában, már a verseny elejétől gondot okozott, később már fájdalommal is járt, nem tudott rendesen a vezetésre koncentrálni.

„Egész életem eddigi legnehezebb versenyén vagyok túl. Valójában nem is hívnám versenynek. Jól jöttem el a rajttól, de a hármas kanyarban előttem többen is ütköztek, ráadásul semmit nem láttam, így inkább lassítottam” – nyilatkozta Szergej Szirotkin.

Ha rosszul állítják be az ülést, merő szenvedés egy másfél órás verseny

„Hamarosan elkezdtem szenvedni attól, hogy kényelmetlenül ülök a saját ülésemben. Év eleje óta jelentkeznek gondok, egyelőre nem sikerült megoldanunk. Ezen a hétvégén változtattunk néhány dolgon, nem vagyok biztos abban, hogy a jó irányba indultunk el.”

„Egyre nehezebb lett elviselni, szó szerint szenvedtem, pusztán attól, hogy az autóban maradok. Ezen a pályán nem lehet előzni, de kitartottam a komoly kényelmetlenség ellenére is, ahogy teltek a körök, egyre jobban fájt. Nyilvánvaló, hogy ez nem segít abban, hogy az ember normálisan összpontosítson és csak a versenyre figyeljen. Az újraindításnál hibáztam is egy nagyot, megperdültem. Ez a verseny inkább túlélés volt a végéig” – panaszkodott Szirotkin.

Végül a 14., utolsó helyen ért célba, három kör hátránnyal a győztes és egy kör hátrányban a 13. helyezett Marcus Ericsson mögött. „Furcsa lehet, de miután visszatértem a garázsba, negyven percet töltöttünk el azzal, hogy miként lehetne megoldani az ülésproblémát. Úgy tűnik, sikerrel jártunk, azt hiszem, Monacóban jóval könnyebb dolgom lesz ilyen téren” – tette hozzá a fiatal orosz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?