DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

A 2019-es szabályokkal visszalassul az F1

A tavalyi szezonra bevezetett komoly technikai rácfelvarrás révén több másodperces tempójavulást könyveltek el a Formula-1-es autók, könnyen lehet azonban, hogy a jövő évtől egy időre elfelejthetjük a pályacsúcsokat.

Egy év alatt átlagosan 2-3 másodperces javulás mutatkozott a köridőkben azáltal, hogy a 2017-re érkezett új szabályok az autók gyorsítását és nehezebb vezethetőségét célozták meg, ez pedig tavaly Monza kivételével az összes pályán elegendő is volt ahhoz, hogy megszülessen rajtuk a valaha volt leggyorsabb köridő.

Idén a legtöbb helyszínen további javulás várható, hiszen nem történtek komolyabb módosítások a szabályrendszerben, nem ez lesz viszont a helyzet 2019-ben, amikor is az előzések könnyítésére irányuló új előírások egyszerűbb első és hátsó vezetőszárnyakat írnak elő, ez pedig azzal is jár, hogy az autók tempója várhatóan romlani fog valamelyest. Hogy mennyivel, arról az FIA formulaautós osztályát vezető Nikolas Tombazis beszélt.

baku-speed



„Arra számítunk, hogy ez az újítás révén nagyjából egyharmadával fog visszaesni a tempó ahhoz képest, mint amennyit 2016 és 2017 között javult. Ez nagyjából 1,5 másodpercet jelent majd körönként. Persze nem könnyű megjósolni, hogy a csapatok a fejlesztések révén mekkora előrelépést fognak tenni, de az biztos, hogy teljesítményvesztést fogunk tapasztalni” – idézi a korábban a Ferrarinál dolgozó mérnököt a Racefans.

Tombazis rámutatott, hogy az F1 Bizottság által az utolsó pillanatban megszavazott szabályváltozás már egy lépés abba az irányba, amerre a Formula-1 a 2021-es nagy átalakulással tartani szeretne, és amelynek részletein még jelenleg is lázasan dolgoznak.

„Ezek a 2019-es szabályok már kivonatai azoknak az ismereteknek, amikre az utóbbi időben szert tettünk a Formula-1-ben. Olyasmikre volt szükség, amelyek már 2019-re bevezethetőek, így csak az autók bizonyos, egyszerűbb részeit érintik” – mondta.

„Sokat felhasználtunk abból a tudásból, hogy hogyan viselkednek az autók más autók mögött haladva, de ez még csak félúton van afelé, amit el akarunk érni. Nem szeretném, ha ezt összekevernék a 2021-re tervezett változásokkal, mert azok jóval átfogóbbak lesznek, és remélhetőleg több időnk is lesz a kutatómunkára.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: