A Ferrari két győzelemmel indította a Formula-1 2018-as szezonját, és Kínában és Bakuban is jó esélyük volt az első helyre. Ahogy az lenni szokott, az ellenfelek azonnal megkérdőjelezték a legerősebben kezdő autó szabályosságát: a hírek szerint Sanghajban az FIA fel is figyelt a maranellóiak kipufogójának működésére, amely miatt levélben figyelmeztették az istállókat, hogy mostantól alaposabban figyelni fogják az esetlegesen a hátsó szárnyra irányított kipufogógázokkal kapcsolatban álló motorüzemmódokat.
Sokak szerint szintén a Ferrarival kapcsolatos, hogy néhány napja a Nemzetközi Automobil Szövetség új direktívát adott ki, amellyel igyekeznek bezárni azt a kiskaput, amely lehetővé tette a csapatok számára, hogy több üzemanyagot égessenek el az időmérőkön, s ezáltal növeljék a teljesítményt. Az Auto Motor und Sport szerint az FIA mindkét esetben az olaszok miatt szigoríthatott, noha az SF71-H mindeddig teljesen legálisnak bizonyult.
Persze az ellenfelek nem nyugszanak bele ebbe: az említett német szaklap úgy tudja, a Red Bull arra gyanakszik, hogy a Ferrari visszapillantó tükreinek különleges kialakítása nem felel meg az előírásoknak, míg a Mercedes az akkumulátorukkal kapcsolatban fogalmazott meg kétségeket, miszerint a megengedett négy megajoule-nál több energiát képes leadni. Michael Schmidt újságíró szerint elképzelhető, hogy az április óta a Mercedesnél dolgozó korábbi ferraris motorfőnök, Lorenzo Sassitól származnak az információk – mindenesetre nem kizárt, hogy a következő hetekben ez jelenti majd a legforróbb témát az F1-ben.