DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Feje tetejére állították Leclerc autóját

Derült égből villámcsapásként hatott az újonc F1-es, Charles Leclerc múltkori hatodik helye Bakuban. Bár a szerencse is mellé pártolt, de a monacói módosult vezetési stílusa is kellett a diadalhoz.

2015 óta nem volt olyan ponterős futama a Sauber Formula-1-es istállójának, mint a múltkori Azerbajdzsáni Nagydíj. A tavalyi GP2 bajnoka, a mindössze negyedik királykategóriás versenyét teljesítő Charles Leclerc a bakui kavalkádban hatodik helyre hozta be autóját, ezzel történelmet is írva: 68 éve, az 1950-es Monacói Nagydíjon történt utoljára, hogy a városállamból származó pilóta pontot szerzett az F1-ben. 

leclerc-vasseur-portre

Szemmel láthatóan jót tett a csapatnak az új fönők érkezése és a belső átalakítások


Leclerc-nek azonban nem indult zökkenőmentesen a kategóriaváltás – az eddigi sikerei mögött álló vezetési stílus a száguldó cirkuszban már hátránnyá vált, ezért az első három versenyhétvége után mérnökeivel úgy döntött, hogy közelebb mozdul csapattársa, Marcus Ericsson beállításaihoz. „Sokat javultam azzal, hogy változtattunk a filozófiánkon” – nyilatkozta. „Az autóm korábban kiszámíthatatlanul viselkedett, így nehéz volt mindent összerakni. Vezethetőségben ég és föld a különbség, amióta az egyensúlyát alulkormányzottabb irányba vittük el.”

„A GP3-ban és a Formula-2-ben erősen túlkormányzott autókkal megyünk, ott így lehet gyors az ember” – folytatta. „Nem számítottam volna arra, hogy gyorsabbá válok az F1-ben, ha elmozdulok egy alulkormányzottabb irányba, de a gyakorlat szerint ezek az autók így működnek. Ezt még meg kell szoknom” – tette hozzá a húsz éves versenyző, aki a pontszerzést elnézve nem fog sok időt elpazarolni az alkalmazkodással.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: