DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Menesztette technikai igazgatóját a McLaren

Brit sajtóértesülések szerint az idei évet is a várakozások alatt kezdő wokingi alakulat eltávolította pozíciójából az 1990 óta velük dolgozó Tim Gosst. A csapatnál csak az erősítették meg, hogy felülvizsgálat alatt áll a műszaki részleg.

A BBC robbantotta a hírt csütörtök délután, miszerint a nemrég megkezdődött átszervezések folytatásaként – és alighanem az ismét elmaradó eredmények miatt – a McLaren a technikai részleg egyik kulcsfiguráját is leváltja. Az 55 éves Tim Goss 2013-ban került a technikai igazgatói székbe, miután Paddy Lowe a szezon elején bejelentette a Mercedeshez való távozását. A wokingiak éppen azóta nem arattak futamgyőzelmet, a Honda oldalán töltött elmúlt három év pedig a csapat történetének legnagyobb mélyrepüléseként íródott be a sporttörténelembe.

tim-goss



A brit lap a csapatnál is megérdeklődte a helyzetet, miután a fülébe jutott az információ, ám a McLaren szóvivője nem erősítette meg Goss távozását, noha azt elárulta, hogy valóban kísérlet zajlik egy komolyabb belső átszervezésre.

„Jelenleg is a technikai műveletek felülvizsgálata zajlik, azon törekvés részeként, hogy visszavezessük a csapatot a siker útjára. Ez egy problémamegelőző folyamat, amely tényezők széles skáláját veszi górcső alá a teljes szervezetünkön belül. Hamarosan részletekkel szolgálunk, addig viszont nem szeretnénk kommentálni” – idézi a szóvivőt a BBC.

Goss a McLaren egyik legrégebbi csapattagja: már 1990 óta része az istálló életének, azóta végigjárta a ranglétrát, és számos különféle pozíciót birtokolt már a tesztcsapat főmérnökétől Mika Hakkinen második számú versenymérnökéig, de nagy szerepe volt abban a fejlesztési folyamatban is, amely során a McLaren 2005-ben elsőként rukkolt elő az F1-ben megszakításmentes sebességváltóval.

A McLaren idén a Renault-motoroktól várta sorsa jobbra fordulását, és bár az autók megbízhatósága láthatóan javult, a narancssárga modelleket továbbra is csak a középmezőny tagjaiként lehet emlegetni, amelyek az idei három időmérő egyikén sem jutottak be a Q3-ba. Fernando Alonso bajnoki tabellán jelenleg elfoglalt 6. helyezése is kissé torz képet mutat a csapat valós erejéről.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: