DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Elnézi a Haas Grosjean ponttalanságát

Romain Grosjean az idei F1-es szezon három versenyén háromszor szerezhetett volna pontot, ám eddig az összes ziccere kimaradt. Ez akár rosszul is hangozhatna, ám egyszer sem rajta múlt az eredmény.

Miközben Kevin Magnussen szorgosan gyűjtögeti a Haas idei Formula-1-es pontjait – eddig tizenegyet zsebelt be -, addig Romain Grosjean jelenleg nulla egységgel kullog kollégája mögött. A franciának eddig mindhárom versenyen esélye volt top 10-ben végezni, ám ezek közül eddig egyikkel sem tudott élni: Ausztráliában egy rosszul rögzített kerék, Bahreinben a sérült karosszéria, Kínában pedig egy rosszul elsült egykiállásos taktika akadályozta őt az eredményességben. Csapatvezetője viszont pontosan tisztában van versenyzője helyzetével, ezért nem is szándékozik felesleges nyomást helyezni rá. „Igazából nem bánjuk a dolgot” – nyilatkozta Günther Steiner. „Igaz, hogy Grosjean eddigi eredményei elmaradnak a tőle és az általunk kívánttól, de nem a teljesítményével van a gond. Csapaton belül jó a légkör, semmi problémánk nincsen, ezért nincs kétségem afelől, hogy idővel azon a szinten fog teljesíteni, amit ő és mi is várunk tőle.”

grosjean-kina-fektuz

Bár a féktűz is akadálya tud lenni a pontszerzésnek, ez Grosjean szerencséjére a Kínai Nagydíj egyik szabadedzésén történt meg vele


Grosjean az idén mindössze harmadik szezonját teljesítő amerikai istálló legszorgalmasabb pontgyárosa, a csapat által összesen megszerzett 87 egységből ugyanis eddig ő markolta a legtöbbet, egészen pontosan 57-et. A francia úgy gondolja, a jelenlegi hullámvölgyből hamar ki fog kászálódni, és visszatér korábbi formájához. „Eddig nem sok szerencsém volt. Az idei három futam mindegyikén kinézett nekem a pontszerzés, és végül egyiken sem értem a top 10-be. Az viszont lelkesít, hogy van egy jó autónk és egy jó alapunk. Tudom, hogy idővel – remélhetőleg már Bakuban - minden ideálisan alakul” – tette hozzá.

A legutóbbi versenyen, a Kínai Nagydíjon látott csapatutasítást követően (amikor már a verseny első harmadában arra kérték Grosjeant, hogy engedje el a tőle gyorsabb csapattársát) felmerült néhányakban, hogy ezzel a csapat feleslegesen okoz feszültséget két versenyzője között. Steiner határozottan ellentmondott ezen felvetésnek, és leszögezte, hogy a konfliktusok kezelésére kellően jó alapszabályokat fektettek le Grosjean és Magnussen elé.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: