DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Sainz csapattársa trükkjeit próbálja ellesni

Mindent bevet a Renault spanyol pilótája, hogy utolérje az egy év tapasztalati előnnyel rendelkező csapattársát. Hülkenberg apró fortélyai tizedmásodpercekben mérhetők az F1-es kvalifikációkon.

Tavaly Carlos Sainz volt az egyetlen a Formula-1-ben, aki nem annál a csapatnál zárta az idényt, amelyiknél elkezdte. A spanyol pilóta a szezon háromnegyedéig a Toro Rosso alakulatát erősítette, ám az amerikai fordulóhoz érve a Renault megelégelte saját pilótája, Jolyon Palmer teljesítményét, és azonnali hatállyal lecserélte őt a Red Bull neveltjére. Csapatváltás lévén volt mit kitapasztalnia Sainznak, a tanulási folyamat pedig még mindig nem ért véget számára. Szerencséjére a másik Renault-ban egy sokat látott társa ül, akitől van mit ellesni. „Egyértelmű, Nico [Hülkenberg] rendkívül gyors az időmérőkön” – nyilatkozta legfőbb riválisáról Sainz. „Mindig is az volt, de az idei autóval még inkább az lett. Már a tavalyi érkezésemkor észrevettem, hogy vannak ezek az apró trükkjei, apró dolgai, amelyeknek köszönhetően olyan nagyon-nagyon gyors a kvalifikáción. Én még mindig a tanulási, alkalmazkodási fázisban vagyok.”

sainz-portre



Mindez azonban nem bizonytalanítja el a spanyolt, aki a fejlődés érdekében csatlakozott a franciákhoz. „Hülkenbergnek egy évvel több tapasztalata van ezzel az autóval. A tavalyi versenyeire támaszkodva tudja, hogyan reagál az autó a beállításokra, a vezetési stílusra stb. Irgalmatlan gyors figura, ráadásul tapasztalt is. Ahányszor csak a pályára hajt, csúcsformában van. Lépésről lépésre zárkózom fel hozzá – három futamon vagyunk túl, egyszer pedig már gyorsabb is voltam tőle. Nem aggódom.”

 sainz-action-bahrein2

Sainz az idei szezonnyitón volt rendkívül közel csapattársa tempójához, ám az ezt követő Bahreini és Kínai Nagydíjon már csak német társa mögé tudott csak besorolni. „Ausztráliában azt hiszem, hogy én voltam a gyorsabb, de bevallom, Bahreinben nagyon lassúvá váltam. Ezt még mindig próbáljuk megérteni, de a sűrű program miatt nehéz dolgunk van. Kínában már csak néhány tizedre voltam tőle, ezt a különbséget a versenyen a forgalom nagyította fel.”

Zárásképp pedig Sainz elárulta, mely terület az, amelyen szerinte a csapatának leghamarabb változtatni kellene. „Úgy érzem, időmérőn nagyon erősek vagyunk. A gumikopás miatt a versenyeken azonban nem vagyunk ennyire jók, van még mit tanulnunk a területről” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: