DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Komolyan veszi a kínai terjeszkedést az F1

A tervek szerint, melyeket Sean Bratches vázolt, a londoni központhoz hasonló irodát hoznának létre az 1,3 milliárd lakosú Kínában, amely óriási kiaknázatlan piac. Akár egy második verseny is a pakliban van.

A Reuters hírügynökség információi szerint a Liberty Media, a Formula-1 tulajdonosa egy helyi partnerekkel közös vállalkozáson gondolkozik Kínában, hogy terjeszkedjen az ország nagyrészt kiaknázatlan piacán. Olyan cégekkel folytattak tárgyalást, mint a spanyol labdarúgó-bajnokság, a La Liga jogtulajdonosa, a DDMC, vagy az Internazionale futballklub gazdája, a Suning.

A Kínai Nagydíjat 2004 óta rendezik meg Sanghajban, a sportág közönsége folyamatosan nő, de a világ legnagyobb országa 1,3 milliárd lakossal még mindig óriási potenciált hordoz. Ezért a terv irodát nyitva az országban, amely önálló marketing-, licensz- és médiarészleggel rendelkezik.



„Tulajdonképpen azt fogjuk tenni, hogy hasonló struktúrát építünk fel, mint amilyennel Londonban rendelkezünk” – mondta a Reutersnek Sean Bratches, az F1 kereskedelmi ügyvezetője. Lesz egy vezetője a marketingnek, a licensznek, a médiajogoknak, a szponzorációnak, a digitális felületeknek és így tovább. Ez jelentősen aktivizálni fogja a márkát.”

A vállalkozás segíthet fellendíteni a kínai versenyzőutánpótlást, melynek hosszabb távú eredményeként először szerepelhet kínai pilóta a Formula-1-ben. De Bratches elismerte, a lehetőségek között van az is, hogy évek múltán egy második nagydíjat rendezzenek az országban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: