Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. április 27. péntek
F1

Vettel a safety car időzítését nehezményezi

Az F1-es Kínai Nagydíj nagy fordulatát jelentette a féltávon beküldött biztonsági autó, ám a ferraris Sebastian Vettel szerint a beavatkozással Az FIA sportszerűtlen módon nyúlt bele a versenybe.

A ma reggeli futam körülbelül felénél, Pierre Gasly és Brendon Hartley ütközése után pörögtek fel az események a Formula-1-es Kínai Nagydíjon. A Toro Rossó-s páros balesete után törmelék maradt a pályán, ezért a versenyirányítás a biztonságos takarítás érdekében úgy döntött, Bernd Maylanderék beküldésével összerántja a mezőnyt. A sárga zászlós fázis épp akkor lépett érvénybe, amikor az élen álló Valtteri Bottas és az őt követő Vettel elhaladt a bokszutca bejárata mellett, így elveszítve a gyors taktikai húzás lehetőségét. Míg a fenti kettős pórul járt, addig a Red Bull két versenyzője pont ebből a helyzetből tudott profitálni – Daniel Ricciardo futamgyőzelméhez is ez a kulcsmozzanat volt szükséges.

vettel-hulk-2018-action

„Tudnom kell, a biztonsági autó miért nyúlt így bele a versenybe” – tette szóvá az esetet a ferraris. „2014-ben Magyarországon volt egy hasonló eset, ahol azért kerültek hátrányba az elöl haladók, mert azután ment pályára a safety car, miután ők túlhaladtak a bokszbejáraton. Megértem, hogy ha történik valami, arra a pályán lévő autók pozíciójától függetlenül azonnal reagálni kell. Itt viszont két kört mentünk törmelékkel a pályán, szóval miért nem küldték ki a biztonsági autót fél perccel hamarabb, hogy mindenkinek megadják a döntési lehetőséget? Szerintem nem helyes így belenyúlni a futamba” – fogalmazta meg kritikáit a nyolcadik helye befutó német, akinek a szavai tűnhetnének a vesztes kesergésének is, ám a késlekedést figyelembe véve valóban jogos a felvetés.

A versenyirányítás élén álló Charlie Whiting nyilvánosan reagált Vettel panaszaira. Szerinte a biztonság az első, az pedig nem munkája, hogy mindenkinek egyenlő feltételeket teremtsen. „Nem figyelem, hogy ki kerül előnybe, vagy hátrányba” – nyilatkozott a versenyigazgató. „Nem igazán értem, miért olyan lényeges kérdés ez, hiszen virtuális biztonsági autóval 2015 óta, biztonsági autóval pedig húsz éve rendelkezünk, és tudjuk, hogy minden egyes beavatkozásnak lesznek nyertesei és vesztesei is. Egyszerűen nincs időnk azt kiszámolni, hogy mindenkinek egyenlő esélyei legyenek. Ez nem a mi dolgunk” – hárította el a támadást Whiting.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?