DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Alonso az időmérős teljesítményen erősítene

Nem alakultak valami jól a kvalifikációk a eddig a McLaren számára: mindkét hétvége alkalmával hátrébbról kellett felkapaszkodniuk a legjobb 10 közé, így a wokingiak az egykörös tempón javítanának.

Fernando Alonso egy híján már annyi pontot gyűjtött be, mint tavaly egész évben, így joggal beszélhetünk előrelépésről a McLarennél. A csapat az időmérőkön viszont gyengébben szerepel, mint a futamokon, Bahreinben még ők sem számítottak ilyen erőtlen kvalifikációs teljesítményre.

A McLaren kétszeres világbajnoka is kiemelte, hogy az időmérőkön mindenképp szeretne előrelépni: „Számunkra a kiegyensúlyozottság lesz a kulcs. Eddig a vasárnapokon mindent remekül össze tudtunk rakni, - a kemény munka mellett a szerencse is a kezünkre játszott - de nem éltünk a lehetőséggel a szombatokon, így fontos, hogy ezen is változtassunk a tökéletes hétvégékhez.”

„Ez nem fog megtörténni egyik percről a másikra, de tudjuk, hol vannak a hibák, és azt is, hogy keményen kell dolgozni, hogy túlléphessünk rajtuk, amint az lehetséges. Közben Kínában is keményen odatesszük magunkat, ahogy mindig, és folytatjuk a harcot a középmezőny elején” - folytatta magabiztosan Alonso a kínai hétvégéhez közeledve.

 alonso-es-boullier-a-teljesitmenyrol-2018



Eric Boullier is látja a javulást, de ennél ő is többre vágyik: „Szolidak az eredményeink, de ezek sem jöttek könnyen, és eddig egyáltalán nem vagyunk elégedettek a fejlődésünkkel. Tudjuk, hogy még nagyon sok dolgunk van, és keményen kell dolgoznunk egész nap, hogy nagyobb teljesítményt sajtoljunk ki az autóból és a pályához igazítsuk azt.”

A francia csapatvezető egyetért pilótájával abban, hogy az időmérőkön mindenképp előre kell lépniük: „A legnagyobb hátrányunk a kvalifikációs teljesítményünk, és a fő cél, hogy ezen javítsunk.”

Nem lesz egyszerű beállítani az autókat a Kínában, amit Boullier a következő tényekkel magyarázott: „A sanghaji pálya nagyon különbözik Melbourne-től és Bahreintől. Hosszú egyenesek, magas végsebességek, alacsony és közepes sebességű kanyarok is vannak, ami azt jelenti, hogy mindenből kapunk egy kicsit, így a célunk az, hogy már péntektől kezdve a pálya karakterisztikájához állítsuk az autót.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: